ŚRODA 25.03.2020 r.

Temat tygodnia: Witaj Wiosno!

Temat dnia: Jaka jest wiosna?

Cel zajęć: Wzbogacenie zasobu słownictwa o określenia charakteryzujące wiosnę; doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów; kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej.

  • Nauka piosenki Jestem wiosna i inscenizacja ruchowa do niej.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=EDdGL1jxCdU

Jestem wiosna sł. i muz. Halina Sokołowska

 

Idę, idę, idę prosto do was. Dzieci idą, machając prawą dłonią.

Idę, idę, słońce niosę wam. Idą, machając lewą dłonią.

Wszystkie śniegi stopię, Stają w kręgu, łapią się za ręce.

zazielenię wszystkie lasy, Podnoszą ręce do góry, stają na palcach.

fiołki oraz bratki, opuszczają ręce, przykucają.

patrzcie, dla was mam. Dobierają się w pary, stają naprzeciw siebie.

Ref.: Wiosna, wiosna, jestem wiosna. Robią haczyki w prawą stronę.

Patrzcie, jaką piękną suknię mam. jw.

Wiosna, wiosna, jestem wiosna. Robią haczyki w lewą stronę.

Najpiękniejsza z wszystkich dam. x2 jw.

Wszędzie zieleń, czerwień, złoto, błękit. Stają twarzą do środka koła.

Oczy kwiatów w słońce patrzą już. Patrzą w sufit i mrugają oczami.

Cieszcie się wraz ze mną. Obrót w prawo.

Podziwiajcie mą pogodę. Podnoszą ręce do góry, stają na palcach.

Chodźcie do mnie wszyscy, Opuszczają ręce, przykucają.

zaśpiewajmy znów. Dobierają się w pary, stają naprzeciw siebie.

Ref.: Wiosna, wiosna…

  • Omówienie treści piosenki.

Rodzic zadaje pytania: Jaka pora roku nadchodzi? Co się wtedy dzieje? Jakie kolory mają wiosenne kwiaty?

  • Ćwiczenia oddechowe „Mój balonik”.

Dzieci stoją, w obu rękach trzymają przed sobą balon. Biorą głęboki wdech i na długim wydechu dmuchają na niego tak, aby się poruszał. Trzymają balon w prawej dłoni i dmuchają. Kładą balon na podłogę, aby sam się odtoczył.

  • „Jaka jest wiosna?” – rozmowa na temat wiosennych barw, dźwięków, zapachów, smaków na podstawie doświadczeń dzieci oraz treści piosenki Jestem wiosna.

Rodzic czyta treść poznanej dzisiaj piosenki. Po przeczytaniu mówi: Przyszła wiosna. Jakie kolory ze sobą przyniosła? (żółty – słońce, zielony – trawa, fioletowy – fio­łek, czerwony, złoty, niebieski – różne kwiaty). Jakie jeszcze kolory zauważamy wiosną i z czym są związane? (błękitny – bezchmurne niebo, woda w jeziorach, biały – kwitnące drzewa owocowe, stokrotki, motyle itp.). Jakie dźwięki niesie ze sobą wiosna? (gwizdy szpaków, kosów, śpiew słowików, bociani klekot, rechotanie żab, szum wiosennego deszczu) Dzieci próbują naśladować głosem różne dźwięki przyrody. Rodzic pyta: Ja­kie zapachy przyniosła ze sobą wiosna? (zapach ciepłego wiatru, padającego deszczu, kwitnących kwiatów, drzew, krzewów, świeżej ziemi, świeżej trawy) Rodzic pyta: Jakie smaki przyniosła wiosna? (świeże nowalijki: ogórki, koperek, dymka, szczypior, szpinak, marchewka, sałata, rzodkiewka).

Nazwy pór roku można wprowadzać również w języku angielskim, winter – zima; spring – wiosna; summer – lato; autumn – jesień.