25.03.2020
Temat: Wiosenne pączki
Cele ogólne:
- Dostrzeganie w otoczeniu oznak wiosny;
- Poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste;
- Rozumienie wieloznaczności słów: kotki i pączki;
Zajęcia:
Kotki marcowe – słuchanie wiersza J. Kulmowej.
Kotki marcowe
Joanna Kulmowa
Na wierzbie
nad samym rowem-
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
– Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz srebrzystszą.
Rozmowa na temat treści wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania : O czym jest wiersz?; O jakich kotkach była mowa w wierszu?; Jaki kolor mają kotki na wierzbie?; Czy wiecie, jak inaczej można nazwać te kotki?
„Kotki na gałązkach” – zabawa sensoryczna. W zależności od możliwości. Jeżeli mają Państwo dostęp do gałązek wierzbowych to proszę pokazać dzieciom naturalne, jeżeli nie to proszę wyświetlić zdjęcie w Internecie. Prezentują Państwo dzieciom gałązki wierzbowe z baziami (mogą być różne odmiany, by kotki były różnej wielkości). Dzieci oglądają je, dotykają, mogą pogłaskać nimi swoje policzki. Rodzic prosi, by dzieci określiły, jakie są bazie w dotyku: miękkie, miłe, puszyste. Dzieci określają też ich kolor, wielkość. o różnorodnej strukturze. W przypadku wyświetlania zdjęć gałązek wierzbowych z Internetu można zrobić małe kulki z waty, płatków kosmetycznych.
Uciekaj, myszko– zapoznanie dzieci z piosenką, swobodna zabawa przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?v=_qoy8Ioh0I8
Uciekaj, myszko
sł. i muz. tradycyjne
Uciekaj, myszko, do dziury,
bo ciebie złapie kot bury.
Do dziury myszko, do dziury,
by cię nie złapał kot bury.
Bo jak cię złapie w pazury,
to już nie wrócisz do dziury.
„Bazie”- praca plastyczno-techniczna.
Proszę wybrać jedną z poniższych propozycji:
- Na białej kartce papieru dziecko samodzielnie maluje farbami gałązki wierzbowe.
- Proszę wydrukować kolorowankę z gałązkami wierzbowymi, dziecko koloruje kredkami.
- Długie wykałaczki od szaszłyków dziecko owija brązową bibułą albo maluje brązową farbą. Następnie robi małe kuleczki z waty, płatków kosmetycznych i przykleja do wykałaczki.
no images were found