25.03.2020

Temat: Wiosenne pączki

Cele ogólne:

  • Dostrzeganie w otoczeniu oznak wiosny;
  • Poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste;
  • Rozumienie wieloznaczności słów: kotki i pączki;

Zajęcia:

Kotki marcowe – słuchanie wiersza J. Kulmowej.

Kotki marcowe

Joanna Kulmowa

Na wierzbie

nad samym rowem-

srebrne kotki marcowe.

Na deszczu i na słocie

srebrnieją im futra kocie.

Plucha

 i zawierucha.

Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.

Ale kotki marcowe nie piszczą.

Huśtają się na gałązkach.

 Mruczą:

– Nareszcie wiosna!

I sierść mają coraz srebrzystszą.

 Rozmowa na temat treści wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania : O czym jest wiersz?; O jakich kotkach była mowa w wierszu?; Jaki kolor mają kotki na wierzbie?; Czy wiecie, jak inaczej można nazwać te kotki?

„Kotki na gałązkach” – zabawa sensoryczna. W zależności od  możliwości. Jeżeli mają Państwo dostęp do gałązek wierzbowych to proszę pokazać dzieciom naturalne, jeżeli nie to proszę wyświetlić zdjęcie w Internecie. Prezentują Państwo dzieciom gałązki wierzbowe z baziami (mogą być różne odmiany, by kotki były różnej wielkości). Dzieci oglądają je, dotykają, mogą pogłaskać nimi swoje policzki. Rodzic  prosi, by dzieci określiły, jakie są bazie w dotyku: miękkie, miłe, puszyste. Dzieci określają też ich kolor, wielkość. o różnorodnej strukturze. W przypadku wyświetlania zdjęć gałązek wierzbowych z Internetu można zrobić małe kulki z waty, płatków kosmetycznych.

Uciekaj, myszko– zapoznanie dzieci z piosenką, swobodna zabawa przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=_qoy8Ioh0I8

Uciekaj, myszko

sł. i muz. tradycyjne

Uciekaj, myszko, do dziury,

bo ciebie złapie kot bury.

Do dziury myszko, do dziury,

by cię nie złapał kot bury.

Bo jak cię złapie w pazury,

to już nie wrócisz do dziury.

 

„Bazie”- praca plastyczno-techniczna.

Proszę wybrać jedną z poniższych propozycji:

  • Na białej kartce papieru dziecko samodzielnie maluje farbami gałązki wierzbowe.
  • Proszę wydrukować kolorowankę z gałązkami wierzbowymi, dziecko koloruje kredkami.
  • Długie wykałaczki od szaszłyków dziecko owija brązową bibułą albo maluje brązową farbą. Następnie robi małe kuleczki z waty, płatków kosmetycznych i przykleja do wykałaczki.

no images were found