Tydzień IV: Nadchodzi wiosna
Dzień 25.03.2020. Czekamy na wiosnę
1.Ćwiczenie poranne.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa Słoneczko i deszczyk.
Na hasło: Słoneczko dzieci poruszają się swobodnie. Hasło: Deszczyk jest sygnałem do przysiadu, stukania
palcem o podłogę i rytmicznego powtarzania słów: kap, kap, kap.
- Nauka wiersza K. Datkun-Czerniak „Czekam na wiosnę”.
Dość mam sanek, Przybądź, wiosno, jak najprędzej,
nart i śniegu. rozchmurz niebo mi.
Chcę już w piłkę grać! Przynieś kwiaty, promień słonka,
Po zielonej trawie biegać, zieleń liści, ptaków śpiew.
w berka sobie grać! Niech zadźwięczy pieśń skowronka.
Dość mam chlapy i roztopów, Przybądź, przybądź, proszę cię!
szarych smutnych dni.
- Ilustracja ruchowa wiersza według pomysłów dzieci.
- Zabawy z głoską i literą c.
(Dla chętnych dzieci).Kreślenie litery C, c np. w powietrzu, na dywanie, na plecach.
Układanie litery C,c z wybranych przez dziecko zabawek.
Wymyślanie wyrazów rozpoczynających się głoską c
- Ćwiczenie pamięci ruchowej – Wiosenne obrazki.
Kreślenie przez rodzica palcem w powietrzu rysunków związanych tematycznie z wiosną (słonko, deszcz, bocian, kwiatek itp.). Odgadywanie przez dzieci, co zostało narysowane Samodzielne odtwarzanie rysunków przez dzieci.
- Zabawa Czy to już wiosna?
- Dzieci podnoszą w górę zielone kartonowe listki wtedy, kiedy usłyszą informację zapowiadającą
wiosnę. Np.
Po trawie chodzą bociany.
W lesie wyrosły prawdziwki i kurki.
Mocno świeci słońce i dni są coraz dłuższe.
W ogrodzie zakwitły przebiśniegi i krokusy.
Dzieci zjeżdżają z górki na nartach.
Na drzewach pojawiły się zielone listki.
Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg.
Nad stawem kumkają żaby.
- Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.