Tydzień IV: Nadchodzi wiosna

Dzień 25.03.2020.    Czekamy na wiosnę

1.Ćwiczenie poranne.

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Słoneczko i deszczyk.

Na hasło: Słoneczko dzieci poruszają się swobodnie. Hasło: Deszczyk jest sygnałem do przysiadu, stukania

palcem o podłogę i rytmicznego powtarzania słów: kap, kap, kap.

  1. Nauka wiersza K. Datkun-Czerniak „Czekam na wiosnę”.

Dość mam sanek,                                               Przybądź, wiosno, jak najprędzej,

nart i śniegu.                                                            rozchmurz niebo mi.

Chcę już w piłkę grać!                                           Przynieś kwiaty, promień słonka,

Po zielonej trawie biegać,                                    zieleń liści, ptaków śpiew.

w berka sobie grać!                                          Niech zadźwięczy pieśń skowronka.

Dość mam chlapy i roztopów,                           Przybądź, przybądź, proszę cię!

szarych smutnych dni.

  • Ilustracja ruchowa wiersza według pomysłów dzieci.
  • Zabawy z głoską i literą c.

(Dla chętnych dzieci).Kreślenie litery C, c np. w powietrzu, na dywanie, na plecach.

Układanie litery C,c z wybranych przez dziecko zabawek.
Wymyślanie wyrazów rozpoczynających się głoską c

  • Ćwiczenie pamięci ruchowej – Wiosenne obrazki.

Kreślenie przez rodzica palcem w powietrzu rysunków związanych tematycznie z wiosną (słonko, deszcz, bocian, kwiatek itp.). Odgadywanie przez dzieci, co zostało  narysowane Samodzielne odtwarzanie rysunków przez dzieci.  

  1. Zabawa Czy to już wiosna?
  • Dzieci podnoszą w górę zielone kartonowe listki wtedy, kiedy usłyszą informację zapowiadającą

wiosnę. Np.

Po trawie chodzą bociany.

W lesie wyrosły prawdziwki i kurki.

Mocno świeci słońce i dni są coraz dłuższe.

W ogrodzie zakwitły przebiśniegi i krokusy.

Dzieci zjeżdżają z górki na nartach.

Na drzewach pojawiły się zielone listki.

Wieje mroźny wiatr i sypie śnieg.

Nad stawem kumkają żaby.

  • Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.