Drodzy Rodzice!
Z powodu sytuacji w jakiej się wszyscy znaleźliśmy i braku możliwości uczestnictwa dzieci w zajęciach, będziemy publikować na stronach przedszkola naszej grupy propozycje zabaw z dziećmi w domu. Życzymy miłej i udanej zabawy.
Data: 25.03.2020r.
Temat: ” Wiosenne pączki”
Cele:
– dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny,
-poszerzanie słownika o określenia:miękkie,miłe, puszyste,
-rozumienie znaczenia słów kotki i pączki.
Przebieg zabawy
Wiersz ” Kotki marcowe” J. Kulmowej.
Na wierzbie
nad samym rowem –
srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
srebrnieją im futra kocie.
Plucha
i zawierucha.
Nie ma mamy,
co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach.
Mruczą:
– Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz bardziej srebrzystą.
Rozmowa nt. treści wiersza
- O czym jest wiersz?
- O jakich kotkach była mowa w wierszu?
- Jaki kolor mają kotki na wierzbie?
- Czy wiesz jak inaczej można nazwać te kotki?
Bazie – Kotki marcowe nie są prawdziwymi kotami. Kotki marcowe to porównanie do kotów, ponieważ są miłe i miękkie w dotyku tak jak futro kota. Koty to zwierzęta a kotki marcowe to roślina. Dlatego kotki marcowe to białe bazie, rosnące na drzewach.
“Koty i kotki ” zabawa orientacyjno – porządkowa
Dziecko porusza się w rytm muzyki (proszę wybrać dowolną muzykę). Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i słuchają uważnie, na hasło: KOTY! naśladują koty- zwierzęta : chodzą na czworakach, mogą robić kocie grzbiety. Na hasło KOTKI ! podnoszą ręce do góry i naśladują poruszanie się bazi- kotków na gałązkach wierzby.
Spacer- poszukiwanie bazi-kotków
Zabawa sensoryczna “Kotki na gałązkach”
Jeśli macie Państwo dostęp do gałązek wierzbowych, to proszę zaprezentować je dzieciom . Dzieci oglądają je, dotykają, mogą pogłaskać nimi swoje policzki. Proszę, by dzieci określiły, jakie są bazie w dotyku: miękkie, miłe, puszyste. Dzieci określają też ich kolor, wielkość.