26.03.2020
Temat dnia: Porządki w ogródku.
1. ,,Jakie to narzędzie” zabawy słownikowe. Rozpoznawanie i podawanie nazw narzędzi ogrodowych.
Rodzic może przygotować obrazki przedstawiające różne narzędzia ogrodnicze np. grabie, szpadel, łopatę, konewkę, wąż ogrodniczy, sekator, motykę. Rodzic mówi nazwę narzędzia, dzieląc je na głoski. Dziecko wysłuchuje nazwy i wybiera właściwy obrazek. Dziecko może powtórzyć: dzielenie na głoski, dzielenie na sylaby.
2. ,,Praca w ogródku” Zabawa naśladowcza.
Rodzic opowiada historyjkę, a dziecko ilustruje ruchem: Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły z sobą ciężkie skrzynki z narzędziami. Najpierw wyjęły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki, łopatą rozrzuciły nawóz. Na przygotowanej ziemi posiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Sekatorem poobcinały wystające gałęzie jabłoni i gruszy. Z obciętych gałęzi zrobiły ognisko i upiekły kiełbaski. Na koniec dzieci pozrywały pierwsze wiosenne kwiaty i zmęczone wróciły do przedszkola.
3. ,,Pracowita pani Wiosna”- osłuchanie z piosenką
Wersja II. Aktywne słuchanie piosenki. Podczas słuchania piosenki dzieci rytmicznie wykonują ruchy np. grabienie, ścieranie kurzu, przybijanie gwoździ, sianie.
4. ,,Pierwsze wiosenne kwiaty” Zabawa dydaktyczna.
Rodzic ma przygotowanych 7 pojemników (np. po jogurcie), które wykorzysta jako wazony. Na każdym z nich nakleja kolejną liczbę kropek od 1 do 7. Ma również przygotowane szablony kwiatów- przynajmniej 28 sztuk.
Polecenia:
– Proszę przeliczyć pojemniki na kwiaty;
– Proszę poustawiać pojemniki w kolejności od najmniejszej wskazanej liczby kropek do największej;
– Proszę włożyć w każdy pojemnik tyle kwiatów, ile wskazuje liczba kropek przyklejona na pojemniku;
– Ile jest kwiatów w pojemnikach drugim i piątym?;
– Ile jest kwiatów w pojemnikach drugim i piątym?;
– Spróbujcie przeliczyć wszystkie kwiaty.;
Rodzic pomaga przeliczyć jeśli jest taka konieczność.
5. ,,Magiczna liczba 7″ utrwalenie piosenki.
6. Praca z obrazkiem. Dowolny kwiat wiosenny. Pokoloruj farbami lub kredkami.