Witamy powracające ptaki”

Cele:

  • rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki;
  • rozpoznawanie ptaków po ich głosie; 
  • doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej; stymulacja dotykowa.

“Hej, zielona żabko”- osłuchanie z piosenką i zabawa muzyczno-ruchowa przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=QBvI7ruq6A8

“Hej, zielona żabko”

Hej, zielona żabko,

Miło poznać cię.

Ładnie sobie skaczesz.

Skakać naucz mnie.

Hej, złota rybko,

Miło poznać cię.

Ładnie sobie pływasz,

Pływać naucz mnie.

Hej, żółta pszczoło,

Miło poznać cię,

Ładnie sobie fruwasz,

Fruwać naucz mnie.

Rozmowa:

– O jakich zwierzątkach jest piosenka?

– Jak porusza się żabka?

– Jak porusza się rybka?

– Jak porusza się pszczółka?

Zabawa ruchowa przy piosence – dziecko naśladuje sposoby poruszania się zwierząt.

 

Słuchanie wiersza E.Szelburg- Zarembiny “Wiosna idzie”.

Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!

  • jakie ptaki występowały w wierszu?
  • Co robiły te ptaki?
  • Kto prowadził wiosnę?

Omawianie wyglądu poszczególnych ptaków: bociana, skowronka, jaskółki.

 

Co to za ptak?-Zabawa słuchowa połączona z analizą sylabową.

Dziecko słucha uważnie nagranych głosów ptasich. Mówi nazwę ptaka, sylabizując.( bo- cian, sko-wro-nek, itd).

 

Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie głosu ptaków po uprzednim ich wysłuchaniu.

Głos bociana

https://www.glosy-ptakow.pl/bocian-bialy/

Głos skowronka

https://www.glosy-ptakow.pl/skowronek/

Głos jaskółki

https://www.glosy-ptakow.pl/dymowka/

“Bocian i żabki” -Zabawa ruchowa z elementami skoku.

Dziecko skacze jak żabka po dywanie. Na hasło: Bocian! Zastyga w bezruchu, Rodzic- chodzi dookoła – naśladując chód bociani i patrzy, czy żabka się poruszają. Jeśli się poruszy to następuje zamiana ról. 

Malowanie kredkami świecowymi -kolorowanka do wyboru przez dziecko:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/bocian-bialy”

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/plazy/zaby