“Zdrowie na wiosnę”
Cele:
- wdrażanie do zdrowego stylu życia- ruch;
- właściwe odżywianie się;wyjaśnienie znaczenia spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia;
- rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.
Słuchanie piosenki :https://www.youtube.com/watch?v=tAPgBy4cvLk 🙂
W łazience -przypomnienie właściwego mycia rąk. (zachęcam do obejrzenia filmiku dla dzieci: “Jak dokładnie myć ręce”-
https://www.youtube.com/watch?v=fxxx2myt_eI , a instruktaż odnośnie techniki mycia rąk znajdziecie państwo na stronie https://www.youtube.com/watch?v=sxeYF7kvtCU
“Jak to z wiosną bywa”– profilaktyka logopedyczna. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Rodzic wymienia zwiastuny wiosny, a dziecko wykonuje określoną czynność:
Słońce-dziecko uśmiecha się,
Chmury-dziecko,nadyma policzki,
Wiatr-dziecko wciąga powietrze nosem, wydycha ustami,
Budzący się niedźwiedź- dziecko ziewając rozciąga się,
Kapiąca woda z sopli- dziecko klaszcze w dłonie.
Zestaw ćwiczeń porannych
-“Bociany”- dziecko porusza się po obwodzie koła,naśladując bociana.Unosi wysoko kolana, klaszcząc w dłonie prostymi rękami i krzycząc “kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.
-“Żabki”-dziecko wykonuje przysiad,ręce umieszcza między stopami,naśladuje skaczące żabki.
-“W poszukiwaniu wiosny”-dziecko siedzi na dywanie na hasło: motylek,mucha, myszka–rusza się lub wydaje głos jak zwierzę, którego nazwę usłyszało.
-“Skaczące koniki”- dziecko naśladuje skaczącego konika, wykonując duże susy.
-“Kotki”- dziecko chodzi na czworaka, zatrzymuje się i odpoczywa-zwija się w kulkę na podłodze. Kotek przekręca się na drugi bok, wstaje i idzie dalej. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.
-“Hodujemy szczypiorek”-dziecko siedzi skrzyżnie na podłodze, ręce na kolanach, głowa pochylona do przodu. Na hasło: z cebulki wyrasta szczypiorek ,- dziecko powoli prostuje się, unosząc wysoko ręce. Ćwiczymy na zmianę skłon i wyprost.
Słuchanie wiersza J. Wasilewskiej “Kanapka ze szczypiorkiem”
W zimowym ogródku szczypior hodujemy, – dziecko w przysiadzie naśladuje ruchy sadzenia
Potem na kanapce z apetytem zjemy -dziecko naśladuje ruchy jedzenia
Smarujemy chlebek,masłem żółciusieńkim,
Siekamy szczypiorek ten gruby i cienki. -dziecko naśladuje ruchy siekania
Zrobimy kanapkę, solą posypiemy. -dziecko naśladuje ruchy posypywania szczypiorkiem i solą
Jedną damy mamie, -dziecko naśladuje podawanie kanapki osobie stojącej obok
drugą sami zjemy. -dziecko naśladuje jedzenie.
Zachęcam do zrobienia dziecku kanapki ze szczypiorkiem, pokazać dziecku szczypiorek, nich dziecko go nazwie.Można także, zachęcić dziecko do samodzielnego zrobienia kanapki ze szczypiorkiem, niech posieka szczypiorek( proszę zachować zasady higieny i bezpieczeństwa) i posypie nim kanapkę. Można w ten sposób dziecko pokona niechęć do jedzenia szczypiorku.Proszę przypomnieć jakie znaczenie ma jedzenie szczypiorku dla zdrowia, a przy okazji wspomnieć o innych warzywach.
Degustacja kanapek
Zabawy dowolne na świeżym powietrzu. Proszę o przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy i zaleceń Ministerstwa Zdrowia.
Po powrocie z dworu, czytanie literatury dziecięcej według wyboru dziecka.
Życzę miłej zabawy, zdrowia i cierpliwości. 🙂