27.03.2020
Temat: Pierwsze kwiaty
Cele:
- rozpoznawanie i podawanie nazw emocji; dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej;
- zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus, zawilec, sasanka, pierwiosnek;
Zajęcia:
Jak pięknie jest na świecie– słuchanie wiersza Dominiki Niemiec
Nie mogę uwierzyć, jak pięknie jest na świecie.
Wszystko się zieleni, obsypuje kwieciem.
Nastała wiosna, budzi się wszystko do życia.
Małe przebiśniegi wychodzą z ukrycia.
Radość w głośnych ptasich ćwierkaniach – ĆWIR! ĆWIR! – wybrzmiewa.
Szczęśliwe są młode listki wzrastające na krzewach.
Jest słonecznie, pachnąco, otoczenie pięknieje.
A ja spacerując po parku, z radości się śmieję.
Rozmowa z dziećmi w oparciu o tekst utworu. Rodzic pyta: Jaka pora roku opisywana jest w wierszu?; Jak wygląda świat?; Czy podoba wam się ta pora roku?; Dlaczego świat wiosną jest piękny?; Co robił bohater w wierszu?; Jak się czuł?; Jak wy się czujecie, gdy wiosną spacerujecie po parku?
„Pierwsze oznaki wiosny”– oglądanie filmu edukacyjnego, utrwalenie dotychczasowych informacji o ptakach, oraz poznanie wiosennych kwiatów: przebiśnieg, krokus, zawilec, sasanka, pierwiosnek.
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
„Bocian i żabki” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Dzieci skaczą po pokoju jak żabki. Na hasło rodzica- Bocian! Dziecko/ dzieci zastygają w bezruchu, a rodzic-bocian chodzi po pokoju, naśladując chód bociani, i szuka żabki, która się poruszy. Jeśli taką znajdzie, to zamienia się z nią rolami.
„Wiosenny kwiaty”- kolorowanie kwiatów, proszę wybrać jeden z poniższych. Proszę zwrócić uwagę na prawidłową postawę podczas kolorowania,oraz prawidłowe trzymanie kredki.
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krokus-wiosenny/
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/sasanka-wiosenna/
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/zawilec/
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/przebisnieg/
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pierwiosnek/
ZABAWY NA WEEKEND I NIE TYLKO….
Oczywiście tylko dla chętnych 🙂
„Tor przeszkód” ‒ wspólnie z dzieckiem zbuduj z mebli tor przeszkód: możecie wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Poproś, aby dziecko przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę. Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi!
Zabawa rozwija sprawność całego ciała – siłę, zwinność, koordynację ruchową. Wprowadzenie elementu rywalizacji (między rodzeństwem lub dzieckiem i rodzicami) wpływa na rozwój emocjonalny – pozwala doświadczać wygranej i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej.
„Mały kucharz” ‒ zachęć dziecko do pomocy podczas przygotowywania posiłku – smarowania chleba masłem za pomocą bezpiecznego noża (plastikowego, bez ostrych krawędzi), obierania ugotowanych warzyw lub jajek, krojenia ich na kawałki. Starsze dzieci mogą pomóc przy obieraniu surowych warzyw za pomocą obieraczki.
Zachęta do uczestnictwa w pracach domowych może wpłynąć zarówno na rozwój sprawności dłoni, jak i na poczucie wartości dziecka, poczucie przynależności do rodziny, a także samodzielność.
„Wielkie pranie” – zaproś dziecko do pomocy w układaniu prania – poproś, aby odszukało i połączyło w pary takie same skarpetki. Zachęć dzieci do ich przeliczania, segregowania (skarpetki poszczególnych członków rodziny), porównywania, kto ma ich więcej, a kto mniej.
Podczas zabawy dzieci będą ćwiczyć spostrzegawczość i umiejętności matematyczne.
no images were found