Piątek dn. 27.03.2020 r.

Temat kompleksowy: “Nasi ulubieńcy”

 

Temat dnia: Idziemy do weterynarza

Cele: 

  1. Poznanie pracy weterynarza.
  2. Rozumienie konieczności opiekowania się zwierzętami domowymi.
  3. Pobudzenie procesu zapamiętywania i wykonywania poleceń.

Zabawy w parku

Dziecko stoi. Na hasło rodzica: W parku! – porusza się swobodnie: chodzi, biega, podskakuje. Na hasło: Na huśtawce! – wspólnie z rodzicem siadają przed sobą w siadzie skrzyżnym. Rodzic woła: W parku! – dziecko wstaje i porusza się swobodnie …. .

Słuchanie wiersza A. Frączak “Jest taki doktor ….” 

Jest taki doktor, który pamięta,                                                                                                                                                       żeby pogłaskać swego pacjenta,                                                                                                                                                  by go podrapać w łepek kudłaty                                                                                                                                                      i w różnobarwne poklepać łapy.

Jest taki doktor, który rozumie,                                                                                                                                                  że jego pacjent mówić nie umie                                                                                                                                                       i który całkiem bez słów potrafi                                                                                                                                          odkryć, co jego pacjenta trapi.

Zręcznie lekarstwo poda papużkom,                                                                                                                                wyleczy kotu bolące uszko,                                                                                                                                                              opatrzy chore skrzydło kanarka                                                                                                                                                      i skaleczoną łapę owczarka.

Pytanie rodzica:

  • o jakim doktorze jest mowa w wierszu?
  • w jaki sposób weterynarz troszczy się o zwierzęta?

Swobodne wypowiedzi dziecka – dzielenie się wrażeniami i spostrzeżeniami na temat wizyt z psem (kotem)        i innym zwierzęciem u weterynarza.

Kto przyszedł do weterynarza?ćwiczenie słuchowe                                                                                        Rozpoznawanie głosów i nazywanie zwierząt, które je wydają: pies, kot, papuga.

Zestaw zabaw ruchowych

  • Zabawa z psem                                                                                                                                                                  Dziecko chodzi swobodnie. Kiedy rodzic woła: Aport! – dziecko pochyla się, naśladując podnoszenie patyka wykonuje wymach ręki – naśladuje rzucanie patyka. Dziecko znowu chodzi, rodzic woła: Aport! … .
  • Skaleczona łapka pieska                                                                                                                                                Dziecko-piesek chodzi na czworakach. Na hasło rodzica: Skaleczona łapka pieska! – unosi jedną nogę i próbuje iść dalej. Na hasło: Zdrowy piesek! – czworakuje … .
  • Kotek pije mleko                                                                                                                                                                Na hasło rodzica: Kotek śpi! – dziecko zwija się na dywanie w kłębek. Naprzeciwko kotka stoi miseczka. Na hasło: Kotek budzi się! – dziecko wyciąga grzbiet w górę i mówi miau!. Idzie na czworakach do miseczki z mlekiem. Rodzic mówi wiersz J. Tuwima:                                                                                                                   

         Miauczy kotek: miau!                                                                                                                                                                       Coś ty kotku miał?                                                                                                                                                                             Miałem ja miseczkę mleczka,                                                                                                                                                           teraz pusta jest miseczka,                                                                                                                                                               a jeszcze bym chciał.

        Dziecko – kotek pije mleko. Obchodzi miseczkę w koło. Na hasło rodzica: Kotek śpi! – dziecko zwija się w kłębek ..

  • Papużka

          Dziecko biega w różnych kierunkach poruszając rękami-skrzydełkami. Na sygnał rodzica: uderzanie łyżką w                pokrywkę – dziecko zatrzymuje się, słucha poleceń rodzica i je wykonuje. Rodzic mówi: Papużka siada na                      głowie /na jednym ramieniu/na drugim ramieniu – dziecko kładzie dłoń na wymienionych częściach ciała. Na                sygnał rodzica: Uderzanie łyżką w pokrywkę – dziecko biega poruszając rękami-skrzydełkami … .

  • Rybki w akwarium

          Na hasło rodzica: Rybka pływa! – dziecko biega w różnych kierunkach poruszając “wężykiem” złączonymi                      dłońmi. Na hasło: Rybka jest głodna! – dziecko biegnie w wyznaczone miejsce, gdzie rodzic naśladuje sypanie                pokarmu dla rybki. Dziecko odpoczywa. Na hasło: Rybka pływa! … .

  • Na łące – ćwiczenia oddechowe

          Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Na klaśnięcie rodzica dziecko zatrzymuje się – robi wdech i wydech.              Na klaśnięcie rodzica – dalej maszeruje … .

Domek pieska – zadanie do wykonania

Dziecko układa z kolorowych figur geometrycznych: kwadrat, koło, trójkąt (wyciętych przez rodzica) – budę i nakleja na kartkę. Może dorysować kredkami elementy np. miskę dla pieska, trawę, słonko. Rodzic rysuje głowę i tułów pieska. Dziecko – nogi,oczy, ogon.