Piątek dn. 27.03.2020 r.
Temat kompleksowy: “Nasi ulubieńcy”
Temat dnia: Idziemy do weterynarza
Cele:
- Poznanie pracy weterynarza.
- Rozumienie konieczności opiekowania się zwierzętami domowymi.
- Pobudzenie procesu zapamiętywania i wykonywania poleceń.
Zabawy w parku
Dziecko stoi. Na hasło rodzica: W parku! – porusza się swobodnie: chodzi, biega, podskakuje. Na hasło: Na huśtawce! – wspólnie z rodzicem siadają przed sobą w siadzie skrzyżnym. Rodzic woła: W parku! – dziecko wstaje i porusza się swobodnie …. .
Słuchanie wiersza A. Frączak “Jest taki doktor ….”
Jest taki doktor, który pamięta, żeby pogłaskać swego pacjenta, by go podrapać w łepek kudłaty i w różnobarwne poklepać łapy.
Jest taki doktor, który rozumie, że jego pacjent mówić nie umie i który całkiem bez słów potrafi odkryć, co jego pacjenta trapi.
Zręcznie lekarstwo poda papużkom, wyleczy kotu bolące uszko, opatrzy chore skrzydło kanarka i skaleczoną łapę owczarka.
Pytanie rodzica:
- o jakim doktorze jest mowa w wierszu?
- w jaki sposób weterynarz troszczy się o zwierzęta?
Swobodne wypowiedzi dziecka – dzielenie się wrażeniami i spostrzeżeniami na temat wizyt z psem (kotem) i innym zwierzęciem u weterynarza.
Kto przyszedł do weterynarza? – ćwiczenie słuchowe Rozpoznawanie głosów i nazywanie zwierząt, które je wydają: pies, kot, papuga.
Zestaw zabaw ruchowych
- Zabawa z psem Dziecko chodzi swobodnie. Kiedy rodzic woła: Aport! – dziecko pochyla się, naśladując podnoszenie patyka wykonuje wymach ręki – naśladuje rzucanie patyka. Dziecko znowu chodzi, rodzic woła: Aport! … .
- Skaleczona łapka pieska Dziecko-piesek chodzi na czworakach. Na hasło rodzica: Skaleczona łapka pieska! – unosi jedną nogę i próbuje iść dalej. Na hasło: Zdrowy piesek! – czworakuje … .
- Kotek pije mleko Na hasło rodzica: Kotek śpi! – dziecko zwija się na dywanie w kłębek. Naprzeciwko kotka stoi miseczka. Na hasło: Kotek budzi się! – dziecko wyciąga grzbiet w górę i mówi miau!. Idzie na czworakach do miseczki z mlekiem. Rodzic mówi wiersz J. Tuwima:
Miauczy kotek: miau! Coś ty kotku miał? Miałem ja miseczkę mleczka, teraz pusta jest miseczka, a jeszcze bym chciał.
Dziecko – kotek pije mleko. Obchodzi miseczkę w koło. Na hasło rodzica: Kotek śpi! – dziecko zwija się w kłębek ..
- Papużka
Dziecko biega w różnych kierunkach poruszając rękami-skrzydełkami. Na sygnał rodzica: uderzanie łyżką w pokrywkę – dziecko zatrzymuje się, słucha poleceń rodzica i je wykonuje. Rodzic mówi: Papużka siada na głowie /na jednym ramieniu/na drugim ramieniu – dziecko kładzie dłoń na wymienionych częściach ciała. Na sygnał rodzica: Uderzanie łyżką w pokrywkę – dziecko biega poruszając rękami-skrzydełkami … .
- Rybki w akwarium
Na hasło rodzica: Rybka pływa! – dziecko biega w różnych kierunkach poruszając “wężykiem” złączonymi dłońmi. Na hasło: Rybka jest głodna! – dziecko biegnie w wyznaczone miejsce, gdzie rodzic naśladuje sypanie pokarmu dla rybki. Dziecko odpoczywa. Na hasło: Rybka pływa! … .
- Na łące – ćwiczenia oddechowe
Dziecko maszeruje w różnych kierunkach. Na klaśnięcie rodzica dziecko zatrzymuje się – robi wdech i wydech. Na klaśnięcie rodzica – dalej maszeruje … .
Domek pieska – zadanie do wykonania
Dziecko układa z kolorowych figur geometrycznych: kwadrat, koło, trójkąt (wyciętych przez rodzica) – budę i nakleja na kartkę. Może dorysować kredkami elementy np. miskę dla pieska, trawę, słonko. Rodzic rysuje głowę i tułów pieska. Dziecko – nogi,oczy, ogon.