Temat: LATO W SZTUCE

 CELE:

– kształtowanie zainteresowania dziełami sztuki;

-rozwijanie inwencji twórczej;

– rozwijanie umiejętności tworzenia własnych kompozycji.

 

Zestaw ćwiczeń ruchowych.

 – „Leżenie na pisaku” – Rodzic rysuje kredą trójkąt, kwadrat, koło. Dziecko biega w różnych kierunkach, a na umówiony sygnał podbiegają do narysowanej figury i układają się w ten sposób, żeby utworzył się trójkąt. Na inny sygnał łączą się i układają się w kwadrat (zabawę należy powtórzyć kilka razy).

 – „Plażowanie” –  dziecko stawia stopę na małej poduszce. Na dany sygnał podnosi poduszkę palcami stopy. Ćwiczenie należy wykonywać raz jedną, raz drugą stopą.

– „Orzeźwienie” – Rodzic podaje dziecku pustą butelkę plastikową. Dziecko przekłada butelkę z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem, stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach. Podrzuca butelkę i stara się chwycić oburącz.

 – „Przeciąganie liny” – dziecko razem z Rodzicem, przeciągają linę w swoją stronę, wygrywa osoba, która przeciągnie osobę za wyznaczoną linię.

– „Pokrzywa” – Rodzic rzuca piłkę do dziecka, wymieniając warzywa, owoce, krzewy. Na słowo pokrzywa dziecko nie łapie piłki. Jeśli się pomyli, robi przysiad.

 

 „Lato w sztuce” prezentacja dzieł sztuki.

 Rodzic pyta:

– Za co lubisz lato?   dzieci udzielają swobodnych wypowiedzi.

 Lato jest piękne, jasne i kolorowe. Zobaczcie, jak widzieli lato artyści malarze.

Rodzic prosi dziecko, aby spróbowało opisać to co widzi na obrazach oraz określić, ich kolorystykę

 

Teodor Axentowicz  Nad morzem,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eugeniusz Zak Dziewczyna z motylem

 

 

 

 

 

 

Stanisław Gałek, Na tatrzańskiej hali.

 

 

 

 

 

 

Stefan Filipkiewicz, Łąka

 

 

 

 

 

 

 

Stefan Filipkiewicz Chata w słońcu.

 

 

 

 

 

 

 

Jan Ciągliński, Na pokładzie.

 

 

 

 

 

 

 

Stanisław Wyspiański, Chaty w Grębowie.

 

 

 

 

 

 

 

Dzieci swobodnie wypowiadają się na temat obrazów.

 

 

„Lato” – mali artyści malują.

Zapraszamy dziecko do malowania lata według ich pomysłów. Dzieci malują obrazy za pomocą gąbki i farb. W czasie twórczej pracy towarzyszy im muzyczny opis lata              A. Vivaldiego.

Link do melodii A.Vivaldiego : https://www.youtube.com/watch?v=hGV-MRdcQOE

Nieco inna propozycja- Między dwoma drzewami owińcie przezroczystą folię typu stretch- to będzie „sztaluga”. Zaproponujcie dziecku, by farbami plakatowymi namalowało, jak wyobraża sobie lato.

 

„Razem z latem”  – utrwalenie piosenki

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=AHwM17Zw5Gw

Chodzi złote lato

w kapeluszu z kwiatów,

 w rękach ma latawiec,

biega z nim po trawie.

 Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)

 Czasem dla ochłody

 lato zjada lody.

 Zajada je powoli,

gardło go nie boli.

 Ref.: Hopsa, hopsasa, razem z latem ja. (x 2)