Piątek, 19 czerwca 2020r.

Temat dnia: ”Tęczowy”

Cele ogólne:

– Utrwalanie poznanych kolorów;

– Rozwiązywanie zagadek tematycznych;

– Zapoznanie ze zjawiskiem tęczy;

– Usprawnianie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia gimnastyczne.

  1. “W krainie kolorów” – rozwiązywanie zagadek o kolorach. ( Przygotowujemy kartki w kolorach z zagadek)

Rodzic zaprasza dziecko do wspólnego rozwiązywania zagadek słownych. Dziecko rozwiązuje zagadki i wybiera koła w kolorze o którym mowa i podnosi do góry.  

  • w jakim kolorze mają butki krasnoludki(czerwony)
  • powiedz, w jakim kolorze są gorące słońce i piasek nad morzem(żółty)
  • w tym kolorze jest niebo i morze(niebieski)
  • tego koloru szukaj na łące, jest nim trawa i żabki skaczące(zielony)
  • taki kolor ma marchewka i pomarańcza(pomarańczowy)
  • jakim kolorem pytam wszystkich maluje się fiołki lub śliwki(fioletowy)
  • gdy zimą śnieg pada przez dzień cały świat staje się nagle…(biały)
  1. Film edukacyjny „Jak powstaje tęcza?” https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0
  2. „Tęcza” – zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko chodzi po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru podanego przez Rodzica i dotyka go palcem. Gdy muzyka powraca, dziecko znów maszeruje.

  1. Filmik edukacyjny „Nauka kolorów z tęczą” https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU  
  2. Praca z K2., 29 – kolorowanie piłek zgodnie z kodem.
  3. „Kolorowy świat” – zabawa plastyczna.

Rodzic przygotowuje dla dziecka na stoliku farby w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym, niebieskim. Dziecko ma za zadanie przygotowywać sobie kolory, mieszając dwie dowolnie wybrane przez siebie farby. Podaje nazwy powstałych kolorów. Maluje nimi obrazek na dowolny temat.

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Część wstępna

– „Wakacje, wakacje” – zabawa ożywiająca. Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju, na hasło: Wakacje! Zaczyna biegać, skakać, cieszy się.

Cześć główna

– „Morze, góry” – zabawa bieżna.

Dziecko swobodnie biega po pokoju. Na hasło: W góry! Naśladuje marsz po górach lub wspinaczkę – wysoko unosząc kolana i wyciągając ręce w górę. Na hasło: Nad morze! – naśladuje ruchy pływania.

– „Przeprawa przez rzeczkę” – zabawa skoczna.

Dziecko ze skakanek układa dwie równoległe linie w odległości 0,5m od siebie. Linie te mają imitować dwa brzegi rzeki. Dziecko staje na jednym brzegu rzeki, przeskakuje przez rzekę, starając się nie nadepnąć na skakankę.

Część końcowa

– „Ruszamy na wakacje” – zabawa uspokajająca.

Dziecko siada na dywanie i  opowiada, co ze sobą zabierze na wakacje.

  1. Karty pracy:

Układanka logiczna polegająca na dostrzeżeniu cech wspólnych i ułożeniu kolejnych ilustracji w odpowiedniej pozycji na tablicy, tak by zgadzały się kształtem i kolorem z oznaczeniami w nagłówkach.

  1. Na koniec zachęcam do wykonania owocowej tęczy. Smacznego.