Piątek dn. 19.06.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: KOLORY LATA

TEMAT DNIA: ŻÓŁTY

Cele:

  1. Rozpoznawanie przedmiotów w kolorze żółtym.
  2. Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach.
  3. Wyrabianie poczucia rytmu, swobody i płynności ruchów.
  4. Odczuwanie satysfakcji ze wspólnej zabawy z rodzicem.

Żółty.

Dziecko słucha wiersza B. Czarnik “Żółty”

Złote świeci słoneczko,                                                                                                                                                              złote pachną owoce,                                                                                                                                                                    Księżyc w okno zagląda                                                                                                                                                                   I jaśniutke są noce.                                                                                                                                                                  Jakiej kredki użyjesz,                                                                                                                                                                 Aby gwiazdy rysować?                                                                                                                                                            Może żółtą wybierzesz?                                                                                                                                                              Nic nie szkodzi spróbować!

Odpowiedzi na pytania:

  • Jak myślisz jaki jest kolor dzisiejszego dnia, w tym kolorze jest słońce?

Co jest żółte?

Dziecko ogląda obrazek “Dzień nad morzem”. Wskazuje i nazywa rzeczy w kolorze żółtym.

 

Żółta kraina.

Rodzic opowiada dziecku o Żółtej krainie:                                                                                                                                  W Żółtej krainie zawsze świeci słoneczko. Wszyscy mają słoneczne miny. Mieszkają w żółtych domkach. W ogrodach, na drzewach rosną tam słodkie, żółte gruszki i jabłka. Rosną też piękne, żółte kwiaty: żonkile, kaczeńce i słoneczniki. Fruwają żółte motyle – cytrynki. Trawę skubią żółte kurczaczki. Po stawie pływają żółte kaczuszki. Na żółtym piasku bawią się dzieci. Wszystko jest tam w żółtym kolorze bo inaczej być nie może. 

Odpowiedzi na pytania:

  • Co rośnie na drzewach w Żółtej krainie?
  • Jak się nazywają żółte motyle?
  • Kto skubie trawę?
  • Kto pływa po stawie?

Mój rowerek – zabawa naśladowcza.

Dziecko z rodzicem wybiera się na wycieczkę do Żółtej krainy. Pompują koła w swoich rowerach – ruchy ręką z góry do dołu. Sprawdzają czy koła się kręcą – ruchy okrężne ręką. Sprawdzają czy działają dzwonki – ruch palcem wskazującym w stronę kciuka, powtarzanie: dzyń, dzyń, dzyń.

Rowerek.

Dziecko i rodzic “wsiadają na żółte rowery” i naśladują jazdę przy piosence “Rowerek”.

https://www.youtube.com./watch?v=xPO73ZN-VoQ 

Budujemy dom.

Dziecko buduje dom z żółtych klocków. Umieszcza w nim żółte zabawki.

Słoneczko.

Warunkiem pobytu w Żółtej krainie jest dobry humor i uśmiech na twarzy. Rodzic wycina z papieru duży okrąg z papieru taki, żeby zmieściła się w nim twarz. Wycina paski z papieru. Wspólnie z dzieckiem kolorują paski i okrąg na żółto. Dziecko tworzy słoneczko: dokleja paski – promienie do okręgu. Rodzic z dzieckiem robią sobie zdjęcia buzi w słoneczku. 

Stań na żółtym.

Rodzic rozkłada na podłodze kartki w różnych kolorach. Wspólnie tańczą w rytm muzyki. Kiedy muzyka cichnie, stają na żółtych kartkach.

https://www.youtube.com./watch?v=lZX64po1bpY 

Wesołe kaczuszki.

Rodzic wycina sylwety kaczuszek. Dziecko poruszając nimi wykonuje zadanie matematyczne:                                                         Po stawie pływały dwie kaczuszki, zawołały braciszka i siostrzyczkę. Oni też skoczyli do stawu i pływali z rodzeństwem. Ile kaczuszek pływało w stawie? Później jedna kaczuszka zobaczyła robaczka pod wodą i dała nurka. Ile teraz kaczuszek pływa w stawie? 

 

 

Taniec kurcząt.

Dziecko przy muzyce – “Taniec kurcząt w skorupkach” M. Musorgskiego zamienia się w kurczaczka. Tańczy w rytm muzyki poruszając rękami – skrzydełkami, w których trzyma żółte chusteczki. Rodzice akompaniują mu potrząsając plastikową butelką z grochem, uderzając łyżkami o siebie i w tekturowe pudełka.

https://www.youtube.com/watch?v=pjXHbFcA3Ok