Cele: rozwijanie wiedzy o Polsce; doskonalenie umiejętności trzymania narzędzia pisarskiego; ćwiczenie cierpliwości; uważne słuchanie.

Pomoce: kolorowanka; temperówka; kredki; mapa Polski; zdjęcia Baraniej Góry, Krakowa- Lajkonika, Syrenki Warszawskiej, statku w porcie; CD.

Realizacja:

1.„Oto nasza Polska cała” utrwalenie znajomości nazwy kraju, jego stolicy oraz głównej rzeki.

Rodzic prezentuje dziecku fizyczną mapę Polski. Prosi dziecko o podzielenie się wrażeniami. Czy wie, co ta mapa przedstawia? Co na mapie oznaczają zielone plamy, a co czerwone? Czym są niebieskie niteczki i plamki, których dużo jest na mapie?

Rodzic wskazuje dziecku Wisłę.

Miasta wojewódzkie: interaktywna mapa Polski online | Geografia ...

2. „Płynie Wisła płynie” słuchanie fragmentu książki, rozwijanie wiedzy o Polsce.

Płynie Wisła płynie

Wiesław Janczarski

Na Baraniej Górze

Srebrne źródło błyska.

Dwie Wisełki pluszczą,

Powstała z nich Wisła.

Płynie do Krakowa

Przez wioski i miasta.

W Krakowie na rynku

Dziś lajkonik hasa.

Trzeba minąć most w Puławach,

Cel podróży Warszawa.

Śmiało naprzód żeglujemy,

Powita nas gród Syreny.

Żaglóweczka sunie lekko,

Spójrz, już morze niedaleko.

Słona fala zmywa plażę

I muszelkę niesie w darze.

Kraków – Lajkonik  Lajkonik - Wikipedia

 

Syrenka Warszawska Syrenka Warszawska - Polskie Szlaki

 

Statek w porcie Nowy statek inspekcyjny UM w Gdyni - Kontroler-22 - już w porcie ...

 

Barania Góra Barania Góra - Wycieczka do źródła Wisły - piestrzynski.pl

 

3. „Płynie Wisła płynie” osłuchanie z piosenką patriotyczną.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=TbFm9euILT4

4. „Fotograf” zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

Dziecko porusza się w rytm dowolnie wybranej muzyki. Na hasło: Uwaga, zdjęcie zatrzymuje się w wybranej przez siebie pozie, Rodzic udaje, że robi zdjęcie. Na hasło: Zdjęcie z ulubioną zabawką/Przytulanką, dziecko pozuje. Na hasło: Zdjęcie z mamą/tatą lub wybraną osobą w domu brat/siostra, itp.

5. „Nasze kolorowanki”

Kolorowanie kolorowanek, samodzielny wybór (postacie bajkowe, zwierzęta, pojazdy).

Rodzic zwraca uwagę na prawidłowy chwyt kredki, motywuje dziecko do dokładnej i estetycznej pracy. Wskazywanie i podawanie nazw kolorów, argumentowanie swoich wyborów, próby temperowania kredek. Wywieszenie pracy w widocznym miejscu i omówienie jej – pochwalenie za wykonanie pracy, za włożony trud.