Cele: kształtowanie umiejętności wypowiadania się zdaniami, przeliczanie i odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli; poznawanie właściwości piasku w toku zabaw eksperymentalnych; doskonalenie małej motoryki.

Pomoce: kartka A4; kolorowy papier podarty na długie paski; klej; KP2; CD; piasek; cukier; łyżeczki; przezroczyste kubeczki; foremki; łopatki; bębenek.

Realizacja:

  1. „Fale” wyklejanka z kolorowego papieru, doskonalenie małej motoryki.

Rodzic recytuje wiersz A. Frączek „Bałwan na plaży”

Bałwan na plaży

Agnieszka Frączek

 

Co ten bałwan tutaj robi?!

Dawno już stopniały lody.

Woda ciepła niczym zupa,

A na plaży straszny upał!……

 

Biedak się w kałużę zmieni!

Nie doczeka się jesieni!!!

Może schować go w lodówce?

Bo jak nie, to zniknie wkrótce!

 

Buja się na morskich falach,

Coś porykuje z dala,

Tańczy sobie wśród kamieni,

Nawet się troszeczkę pieni……

 

Lecz nie pieni się ze złości.

Bałwan pieni się z radości!

On się świetnie czuje w lecie,

Bo to bałwan morski przecież.

 

Rodzic pyta: O jakim bałwanie była mowa?

 

Następnie rodzic wraz z dzieckiem wykonuje na kartce A4 morskie fale z przygotowanego wcześniej papieru kolorowego podartego na długie pasy.

 

  1. Praca z KP2.39

Rodzic pyta: gdzie pojechały dzieci na wakacje?; W jaki sposób spędzają tam czas?; Jak inaczej można bawić się na plaży? Prosi, by dzieci odszukały wszystkie foremki do piasku i je pokolorowały. Na końcu dziecko liczy foremki i rysuje w ramce tyle kresek, ile jest foremek.

  1. „Piasek” zabawy badawcze w ogrodzie, poznawanie cech fizycznych piasku.

Próby rozpuszczania piasku i cukru w wodzie (do wykorzystania: przezroczyste kubeczki plastikowe, kuweta z piaskiem, pojemnik z cukrem, łyżeczki). Doświadczanie zmysłem dotyku suchego i mokrego piasku. Rysowanie patykiem na mokrym i suchym piasku. Lepienie bab piaskowych z suchego i mokrego piasku. Wspólne zabawy w piaskownicy.

  1. „Pieski i kotki” zabawa z elementem czworakowania.

 Dziecko jest pieskiem/kotkiem. Gdy tempo gry na bębenku (może być inny instrument w zależności co państwo macie w domu) jest szybkie – na spacer wychodzą pieski, a gdy tempo jest wolne, wychodzą kotki. Powtarzamy zabawę 3 x.

  1. „Szum morza” muzyka relaksacyjna.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=cnvHLmQXkmo