Temat: Przy ognisku
CELE:
Rozwijanie percepcji wzrokowej dzieci
– Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
– Usprawnianie umiejętności rzutu i łapania piłki

1. ,,Budowanie na biwaku”- zabawa wzrokowa.
Rodzic/Opiekun wyjaśnia, że na biwaku niekiedy trzeba coś zbudować z gałęzi lub patyków.
Daje dziecku patyczki. Następnie układa dowolną, wymyśloną przez siebie figurę. Dziecko ma zadanie ułożyć taką samą. Jeśli jest w domu więcej dzieci niż jedno dobierają się w pary, jedno dziecko wymyśla i układa kształty, drugie próbuje ułożyć takie same wzory.

2. Rozmowa na temat spędzania czasu przy ognisku.
Rodzic/ Opiekun pyta dzieci, gdzie można rozpalać ognisko, przypomina o zasadach bezpieczeństwa. Pyta również co można robić, siedząc przy ogniu (piec kiełbaski, ziemniaki, opowiadać historie, grać na gitarze, śpiewać). Opiekun uczy dzieci wybranej przez siebie piosenki, którą można śpiewać, siedząc wieczorem przy ognisku.

3. ,,Kolanko”- zabawa z elementem rzutu.
Dziecko jest ustawione w ustalonej odległości od Opiekuna. Opiekun stoi i trzyma piłkę, rzuca do dziecka jeśli nie złapie , klęka na kolanko i pozostaje w tej pozycji do pierwszego udanego złapania piłki. Jeśli jest więcej dzieci można  ustawić w koło. Wtedy dziecko z piłką stoi w kole.

4. ,,Rodzinna wycieczka”- osłuchanie z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg

5. ,,Ognisko z talerzyka papierowego, rolek po papierze toaletowym i bibuły”-
 praca plastyczna
https://www.dltk-kids.com/scouts/mcampfiretp.htm

6. Praca z KP., 24– wyszukiwanie na obrazku elementów niepasujących i otaczanie ich pętlami.
Zadanie dodatkowe- kolorowanie na zielono właściwej kostki domina.