Data: 24.06.2020
Temat: Zabawy z piłką
Cele:
• układa piłkę względem siebie według poleceń rodzica
• liczy w dostępnym zakresie

1. Ćwiczenie poranne
Zabawa ruchowa „Piłka parzy”. Dzieci stoją naprzeciw rodzica z piłką. Rzuca on kolejno piłkę do dzieci, podając nazwy dowolnych kolorów. Dziecko łapie piłkę, potem ją odrzuca i podaje przykład przedmiotu (rośliny, zwierzęcia) występującego w tym kolorze. Nie wolno łapać piłki, kiedy rodzic wymieni kolor czarny, bo wtedy piłka parzy. Jeśli dziecko złapie piłkę, to musi wykonać jakieś zadanie np. 5 przysiadów, 3 pajacyki itp.
2.
• Zabawy piłkami – ćwiczenia matematyczne.
-Ustawianie piłki względem siebie i względem rodzica siedzącego naprzeciwko według poleceń. Np.
− Połóżcie piłkę przed sobą.
− Połóżcie piłkę za sobą.
− Połóżcie piłkę na kolanie, między nogami, obok siebie
– Połóż piłkę z mojej prawej strony
-Połóż piłkę między nami…
-Podrzucanie piłki określoną liczbę razy z głośnym liczeniem.
• Określanie, jak wygląda pierwsza, druga… piąta itd. piłka. Rodzic ustawia w szeregu pięć piłek różniących się wyglądem (mogą być to obrazki). Dzieci liczą piłki i określają, jak wygląda pierwsza, trzecia, piąta, czwarta i druga piłka.
• Wykonywanie rzutów do kosza. Rodzic ustawia kilka koszy (pojemników po klockach) i zaznacza skakankami odległość, z jakiej dzieci będą rzucać piłkami do koszy. Każde dziecko rzuca 10 razy. Po zakończeniu dzieci podają liczbę trafień do kosza.
• Ćwiczenia graficzne. Dzieci dostają kartki z pięcioma kołami – piłkami. Używając kredki tylko w jednym kolorze, mają pokolorować piłki tak, żeby każda była inna.
• Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Duża piłka – mała piłka. Dzieci naśladują odbicia małej piłki, skacząc na palcach, a potem – dużej, ciężkiej piłki, skacząc na całych stopach.
• Dmuchanie przez rurki do napojów na papierowe kulki – piłeczki. Dzieci dostają kawałki gazet, które zgniatają w kulki – piłeczki. Kładą je na podłodze i dmuchają na nie przez rurki do napojów tak, aby poruszały się po podłodze.
3.
• Ćwiczenia graficzne – Rysujemy wspólnie. Dzieci w parze z rodzicem lub rodzeństwem. Jedna z osób dostaje flamaster i zasłania oczy . Druga prowadzi rękę towarzysza trzymającego flamaster po kartce. Przed zdjęciem opaski rysujące dziecko próbuje zgadnąć, co narysowało. Potem zamieniają się rolami.
• Ćwiczenia zręcznościowe – wkładanie rozsypanych patyczków ( zapałek, patyczków po szaszłykach lub słomek) do pudełka ręką w rękawiczce z jednym palcem.