Środa, 24 czerwca 2020r.

Temat dnia: „Jedziemy w góry”

Cele ogólne:

Poznanie polskich gór, jako miejsca do spędzenia wakacji;

– Rozwijanie umiejętności poruszania się w przestrzeni;

– Doskonalenie umiejętności plastycznych;

  1. „Tup odwiedza góry” – rozmowa na podstawie ilustracji.

(w tle słychać odgłosy górskiego potoku i śpiew ptaków). https://www.youtube.com/watch?v=aVIxvASZtzg

Rodzic w imieniu Tupa zwraca uwagę na cechy charakterystyczne krajobrazu górskiego, zwierzęta mieszkające w górach, tradycyjny strój regionalny mieszkańców gór. Dziecko wypowiada się na podstawie własnych doświadczeń, co można robić w górach podczas wakacji.

  1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Bezpieczeństwo w górach”

https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio

Rozmowa na temat filmu.

  1. „Górskie kamyki” – zabawa matematyczna. Dziecko ma przygotowane figury geometryczne. Rodzic układa rytmy dwu- i trzyelementowe, a zadaniem dziecka jest je kontynuować
  2. „Góry” – zabawa plastyczna. Dziecko ma kartkę z kolorowej gazety – miesięcznika. Stara się wydzierać palcami kształt stożka. Następnie wszystkie wydarte stożki dziecko nakleja na duży arkusz szarego papieru – w ten sposób powstają góry. Na koniec dorysowuje elementy krajobrazu górskiego – zwierzęta, słońce, chmury, ludzi, rośliny.
  3. „Ułóż tak samo” – zabawa dydaktyczna. Dziecko ma obrazek przedstawiający coś, co wiąże się z górami, np. zwierzęta, mieszkańcy w strojach regionalnych. Każdy obrazek po drugiej stronie ma narysowane nieregularne linie dzielące obrazek na 5 części. Dziecko przygląda się obrazkowi, rozcina go po narysowanych liniach i stara się go złożyć. Na koniec nakleja obrazek na kartkę.
  4. Zestaw zabaw ruchowych przy piosence: „Góry”

            https://www.youtube.com/watch?v=XRCIk05W7IM

  • „Z góry i pod górę” – zabawa ruchowa ilustracyjna. Rodzic wybija rytmy. Pierwszy bardzo wolny – dziecko naśladuje ciężki chód, drugi szybki – ósemkowy – dziecko naśladuje zbieganie z góry. Przy rytmie umiarkowanym maszeruje w różnych kierunkach po pokoju.
  • „Skoki kozicy” – zabawa ruchowa z elementem przeskoku. Rodzic rozkłada kółka w takiej odległości, by dziecko musiało przeskoczyć z jednego na drugie. Dziecko staje przed wskazanym kółkiem i przeskakując z jednego kółka na drugie, przechodzi na drugą stronę pokoju.
  • „W górach” – Opowieść ruchowa
    Rodzic zwraca się do dziecka:
    – Pakujemy namiot i plecak, wyruszamy w góry. Lecimy samolotem.- wyciągamy ręce na boki i biegniemy na palcach.
    – Lądujemy – przechodzimy do przysiadu.
    – Idziemy górską ścieżką. Słuchamy śpiewu ptaków – Rodzic naśladuje dzięcioła (stuk – puk), kukułkę (ku – ku); dziecko powtarza.
    – Nagle, ojej! Potykamy się o wystający kamień. Boli nas kolano. Musimy je rozmasować – rozcieramy kolana.
    – Jesteśmy na szczycie. Jaki piękny widok – rozglądamy się.
    – Na pamiątkę zrobimy zdjęcie – prowadzący występuje w roli fotografa.
  1. Karty pracy:

            https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY- PRACY-zestaw-1.pdf