Temat: W górach.

Cele

-rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach;

-usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez ćwiczenia równoważne, wzmacniające mięśnie nóg;

-wdrażanie do odpowiedzialnego przygotowywania się do górskich wędrówek

 

Słuchanie utworu „Czekamy na wakacje”. Dominika Niemiec

 

Już tylko jedna chwilka albo dwie.

Lada moment wakacje rozpoczną się.

Niecierpliwie czekam tej wspaniałej chwili,

gdy w wakacyjny czas będziemy się bawili.

W piasku na plaży, wśród morskich fal,

patrząc na statki płynące w dal,

lub na placu zabaw albo w ogrodzie,

zamienimy się w piratów cumujących łodzie

na brzegu wyspy bezludnej, jak ze snu,

chodź jest ona całkiem blisko, koło domu, o tu…

 

Rozmowa z dziećmi na podstawie treści utworu.

– Na co czekał bohater wiersza?;

-Kiedy według bohatera rozpoczną się wakacje?;

-Jaki był bohater wiersza, co odczuwał?;

– Co będzie robił bohater podczas wakacji?;

-W jakie postacie będzie się wcielał z kolegami i koleżankami?

 

Słuchanie piosenki:  „Przyszło lato”-  https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

 

 „Pokaż radość w tańcu” – zabawa przy muzyce.

 Rodzic włącza wakacyjną piosenkę. Zadaniem dzieci jest pokazać poprzez taniec, jak cieszą się z nadchodzących wakacji. Rodzic co chwilę zatrzymuje muzykę. Podczas pauzy w muzyce dzieci zastygają bez ruchu z uśmiechem na twarzach.

 

  „Tatry – polskie góry” – rozpoznawanie krajobrazu górskiego na ilustracjach.

 Jeśli mamy możliwość kupienia to dajemy dziecku do degustacji serka, dzieci dzielą się swoimi spostrzeżeniami smakowymi.

Mówimy: To oscypek.

 

 

– Czy wiesz, skąd pochodzi ten ser?

 Wyrabia się go na Podhalu, w polskich górach. Pokazujemy obrazy gór.

 

 

 Zwracamy uwagę, że aby pójść w góry na wycieczkę, trzeba się przygotować, mieć odpowiedni ekwipunek: plecak, kanapki, ciepłe i zimne picie. Trzeba włożyć wygodne buty przeznaczone do górskich wędrówek, wziąć ze sobą mapę i kompas. Następnie dzieci wykonują ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg: maszerują; kładą się na plecach, unoszą nogi, kąt prosty w stawie biodrowym i kolanowym, opierają ręce o uda i siłują się (nogi napierają na ręce, ręce na nogi), odpoczywają i jeszcze pięć razy powtarzają.

Praca z kartą pracy  nr 40 – doskonalenie umiejętności rysowania linii ciągłych. Dzieci przyglądają się Toli i Tomkowi. Próbują zgadnąć na podstawie ich strojów, dokąd każde z nich wybierze się na wakacje. Następnie rysują linie w labiryncie.

 „Góry” – obrazy z trójkątów, tworzenie kompozycji według własnego pomysłu.

 Proszę o przygotowane trójkątów w kolorze szarym różnej wielkości (wysokość trójkąta 10–20 cm) oraz trójkąty w kolorze zielonym. Dzieci na białych kartkach układają z trójkątów górski pejzaż: szare trójkąty to góry, zielone to drzewa.

Słuchanie bajki “Bezpieczeństwo w górach”  https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio&t=7s