Data: 26.06.2020
Temat: Nasze wymarzone wakacje
Cele:
• Rozwijanie wyobraźni twórczej samodzielnie wykonanej kartki
• Budowanie dłuższych wypowiedzi
• Rytmiczne poruszanie się przy muzyce

1. Ćwiczenie poranne
Zabawa ruchowa „ Co robimy w wakacje?”. Naśladowanie ruchem czynności, które możemy robić w wakacje: wspinamy się po górach, pływamy, jeździmy na rowerze, opalamy się, gramy w piłkę, spacerujemy, zbieramy kwiaty itp.
2.
• Rozwiązywanie zagadek o tematyce wakacyjnej.
-Trwają dwa miesiące.
Lubią je uczniowie,
bo mogą odpocząć
i stawać na głowie. WAKACJE

-Płócienny domek na polanie,
służy turystom za mieszkanie. NAMIOT

-Można na niej się opalać,
zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą,
brzegiem morza spacerować. PLAŻA

-W cieniu jego się schowasz,
kiedy jesteś na plaży
a słońce z wysoka
bardzo mocno praży. PARASOL PLAŻOWY

-W kubeczku czy na patyku
wszyscy je lubimy.
Miło latem na języku,
poczuć małą porcję zimy. LODY

• Rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego.
Co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął?
Co najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić?
• Wykonanie kartki – moje wymarzone wakacje.
Dookoła kartki, wykonujemy ramkę. Dzieci wykonują z kaszy mannej np. plażę, z kaszy gryczanej góry. Z kolorowych gazet można powydzierać gotowe miejsca, połączyć i ponaklejać, wedle uznania twórców. Dzieci mogą samodzielnie rysować elementy , które później wycinają i naklejają na „Wakacyjnej kartce”.
• Zabawa „Wycieczka”
Dzieci rozluźnione stoją. W tle gra jakaś wesoła melodia wybrana przez rodzica, który opowiada historię i demonstruje ją odpowiednimi ruchami. Zadaniem dzieci jest naśladowanie tych ruchów. Rodzic opowiada: Za chwilę ruszamy na letnią wycieczkę. Najpierw jednak musimy spakować potrzebne rzeczy do plecaka. Wkładamy do niego ubrania, buty, kilka par skarpet, dużo jedzenia, picie, lornetkę i dziennik podróży. Plecak nie chcę się zamknąć, więc musimy troszkę go przygnieść kolanem. Zakładamy plecak i ruszmy w góry. Musimy pokonać strumyk skacząc po kamieniach. A teraz idziemy bardzo stromą ścieżką. Plecak jest bardzo ciężki, posuwamy się noga za nogą. Teraz wsiadamy do pociągu i ruszamy nad morze. Zrzucamy plecak, ubranie, pod którym mamy już kostium kąpielowy i wskakujemy do morza. Płyniemy kawałek i nurkujemy. Później kładziemy się na plaży i odpoczywamy. Szybko biegniemy do pociągu i wracamy do przedszkola, gdzie zdejmujemy plecaki, siadamy na podłodze i z kolegą oglądamy nasz dziennik podróży.”
3.
• „Prawda – fałsz” – zabawa dydaktyczna
Dzieci otrzymują kartkę czerwoną i zieloną. Rodzic mówi następujące zdania, a dzieci określają czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe, pokazując odpowiednią kartkę (prawda- ZIELONA, fałsz -CZERWONA).
Teraz jest lato.
W wakacje jeździmy na sankach.
Latem lepimy bałwana.
Nad morzem bawimy się w piasku.
W góry zabieramy strój kąpielowy..
W lecie są wakacje i kąpiemy się w morzu..
Latem ubieramy choinkę.
Kiedy świeci słońce zakładamy czapkę z daszkiem.

• Swobodne poruszanie się przy piosence M. Jeżowskiej „Na raz, na dwa”. Dla chętnych nauka piosenki na pamięć.
Morze szumi w muszelkach dłoni twych,
podnieść dłonie do ucha i słuchaj,
Morze snuje opowieść o ludziach złych,
oczy ich są fałszywe a pięści chciwe,
A przecież dłonie mogą prawdę nieść
i pomóc zawsze kiedy bywa źle.

Ref. Na raz na dwa świat za uszy dziś złap,
ty w przód jak żółw on rakietą ucieka,
Na raz na dwa dość już tego człap, człap,
więc weź się w garść ramion bramą wybiegnij w świat.

Los nam pisze na dłoniach drogi swe,
otwórz te mapę życia i czytaj,
Są tam rzeki przyjaźni i mosty serc,
są doliny cierpienia i wzgórza cienia,
Te same dłonie pielęgnują broń,
te same biegną na spotkanie z bzą.