Temat: Bezpieczeństwo
CELE:
– Usprawnianie umiejętności przeprowadzania analizy i syntezy słuchowej
– Rozwijanie umiejętności wnioskowania, logicznego myślenia oraz argumentowania
– Rozwijanie pamięci słuchowej
– Doskonalenie umiejętności różnicowania kierunków w przestrzeni

1. ,,Zabawki w plecaku”- zabawa słuchowa.
Dzieci / Dziecko losują obrazki przedstawiające różne przedmioty: namiot, łódkę, wiosło, łopatkę, grabki, foremkę, okulary itp. Dziecko losuje i mówi:
W moim plecaku mam o-k-u-l-a-r-y.

2. ,,Letnie motyle”- zabawa ruchowa
Dzieci stoją przodem do Rodzica/Opiekuna. Każde dziecko wyciąga przed siebie proste ręce ze złączonymi dłońmi.
To samo robi Rodzic/ Opiekun. Przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej Rodzic/ Opiekun zaczyna rysować leniwą ósemkę. Dzieci/ Dziecko naśladują zaprezentowane ruchy.

3. ,,Bezpieczne wakacje”- rozmowa z dziećmi.
Rodzic/ Opiekun dzieli arkusz szarego papieru na trzy kolumny. W pierwszej rysuje symbol wody, w drugiej- gór, w trzeciej- miasta. Prosi dziecko, by zastanowiło się nad tym, jak należy się zachowywać nad morzem, jeziorem, rzeką, stawem, w górach lub dużym mieście, żeby wakacje były bezpieczne. Gdy dzieci się zastanowią, podają swoje pomysły dla każdego miejsca oddzielnie (woda, góry, miasto). Następnie dziecko idzie do stolika i każde w jak najprostszy sposób rysuje to, co wymyśliło. Później rysunki dzieci przyklejane są na szary papier we właściwych kolumnach.
W ten sposób powstaje Kodeks bezpiecznych wakacji.


4. ,, Przejdź bezpiecznie”- zabawa ruchowa

Rodzic/ Opiekun robi w pomieszczeniu tor przeszkód. Mogą to być np. 3- 4 krzesełka ustawione w odległości ok. 1 m od siebie. Rodzic/ Opiekun zapowiada, że dzieci będą miały bardzo odpowiedzialne zadanie- bezpieczne przeprowadzenie drugiej osoby, która nic nie widzi, po pomoście na drugą stronę jeziora. Ale ten pomost skręca raz w prawo, raz w lewo. Dlatego dzieci będą musiały podpowiedzieć siostrze/ bratu/ opiekunowi, jak ma iść.
Dziecko z zawiązanymi oczami staje na początku toru przeszkód, a pozostali uczestnicy prowadzą je, podając polecenia: W lewo!; W prawo!.

5. ,,Do widzenia, przedszkole” – osłuchanie z piosenką
sł. Zofia Holska- Albekier
muz. Krystyna Kwiatkowska
Gdy szedł wrzesień
Przez zielony las
w deszczu z parasolem,
wszystkie dzieci
wtedy pierwszy raz
witały przedszkole.
 Refren: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence witamy przedszkole
oraz naszą panią, lalki, piłki, misie,
witamy już dzisiaj,
witamy!
Przyszła zima,
zagrał mroźny wiatr,
gwiżdże już na polach.
Sypnął śniegiem, pozostawił ślad
w drodze do przedszkola.
Refren: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence wesoło w przedszkolu.
Jest i nasza pani, lalki, piłki, misie,
zabawa do dzisiaj,
zabawa!
Już jaskółka, czarno- biały ptak
gniazdo ma w stodole.
Wkoło zieleń, to już wiosny znak,
czas żegnać przedszkole.
Refren: Podajemy ręce
do zabawy w kole,
przy naszej piosence żegnamy przedszkole
oraz naszą panią, lalki, piłki, misie,
żegnamy już dzisiaj,
żegnamy!

6. Praca z KP., 31- nalepianie brakujących fragmentów obrazka. Określanie prawidłowych i nieprawidłowych zachowań nad wodą. Odczytywanie znaków zakazu.
Zadanie dodatkowe: kolorowanie rysunków przedstawiających to, co jest miękkie.

Dziękuję!
Drogi Rodzicu!
Serdecznie dziękuję Ci za zaangażowanie w zdalne nauczanie Twojego dziecka.
Dziękuję Ci za wsparcie i zrozumienie, jakim obdarzasz swoje dziecko,
za otuchę i wiarę, jaką w swoje dziecko masz.
Pamiętaj- jesteś najlepszym rodzicem dla swojego dziecka!

Wszystkiego dobrego!
Udanych wakacji życzy ciocia Agnieszka P.