Piątek dn. 26.06.2020 r.

TEMAT KOMPLEKSOWY: WAKACJE

TEMAT DNIA: JEDZIEMY NAD MORZE

Cele:

  1. Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu.
  2. Rozwijanie umiejętności grupowania obiektów w sensowny sposób, doskonalenie liczenia, porównywanie liczebności zbiorów.
  3.  Poznanie zasad bezpiecznego zachowania nad morzem.

Zabawa z rybką.

Dziecko słucha wiersza J. Wasilewskiej czytanego przez rodzica.

“Zabawa z rybką”

Była sobie rybka, złota rybka mała,
Co w morskich głębinach wesoło pływała.
            Złota rybka myk, myk, myk.
Spotkała konika, konika morskiego,
Pobaw się, koniku, ze mną w ganianego.
Goni konik rybkę, czas wesoło płynie,
Mkną sobie beztrosko po morskiej głębinie.
            Złota rybka myk, myk, myk.
            Konik morski skik, skik, skik.
Zobaczył ich raczek, co mieszkał w zatoce,
Chcę się z wami bawić, pobiegać chcę trochę.                                                                                                                 Goni konik rybkę, rak za nimi kroczy,
Bawił się wesoło, aż się śmieją oczy.
            Złota rybka myk, myk, myk.
            Konik morski skik, skik, skik.
            Mały raczek ciach, ciach, ciach.
            Zmęczył się aż strach.
Usiadł na kamieniu, łzy rzęsiste roni,
Rak nie biega szybko, rybki nie dogoni.
Złota rybka mała raczka pocieszała:
Mój ty raczku, by być żwawym,
Trzeba nabrać trochę wprawy.

 

 

Rodzic wyjaśnia zwrot: łzy rzęsiste roni – mocno, gwałtownie płacze. 

Odpowiedzi na pytania:

  • Gdzie pływała złota rybka?
  • Jakiego konika spotkała?
  • W co się bawili?
  • Kto dołączył do zabawy w ganianego?
  • Dlaczego rak płakał?
  • Jak pocieszyła go rybka?
  • Jak pływała złota rybka?(dziecko odpowiada myk)
  • Jak gonił rybkę konik morski?(dziecko odpowiada skik)
  • Jak kroczył rak?(dziecko odpowiada ciach)

Rybki.

Dziecko z rodzicem trzymają za brzegi dużą chustkę i poruszają nią, naśladując falowanie morza. Rodzic wrzuca na chustkę piłki – rybki i podrzucają je wysoko, aż wszystkie upadną na podłogę – zostaną złowione. 

Nad morzem – zabawy matematyczne.

Na plaży – słuchanie wiersza J. Ratajczaka

“Na plaży”
Chlapu-plasku, już od brzasku
budujemy miasto z piasku.
Piękne miasto nad miastami,
w jakim nie mieszkamy sami.
Domy barwne aż nad podziw.
Fruwa się w nich czy też chodzi?
Można by tu żyć wspaniale,
gdyby deszcz nie padał wcale.

 

                                                                                                     

Rozmowa kierowana pytaniami rodzica:

  • Co budowały dzieci?
  • Z czego było miasto, które budowały?
  • Gdzie budowały miasto z piasku?
  • Co jeszcze można robić na plaży? 

Co się przyda na plaży, a co nie?(klasyfikacja)

Rodzic przygotowuje przedmioty przydatne na plaży oraz przedmioty zbędne w tym miejscu. Dziecko rozdziela je i wrzuca do dwóch pudełek.  

Na plaży – wykonanie ćwiczenia w K4.,31 

Dziecko koloruje pod obrazkiem tylko te elementy, których na dużym obrazku jest po dwa.

Na plaży – zabawa orientacyjo-porządkowa.

Dziecko biega. Kiedy rodzic pokazuje obrazek leżaka – dziecko kładzie się na podłodze i opala, kiedy widzi parasol – staje i podnosi rękę do góry, a kiedy rodzic pokazuje obrazek z chmurką – dziecko kuca i chowa głowę, kryje się przed deszczem.

 

Muszle i muszelki – zabawa matematyczna.

Dziecko grupuje muszelki z K4.,32 wg. kształtu i wielkości. Przelicza je i określa, których jest więcej a których mniej.

Szukamy muszelek – zabawa naśladowcza.

Dziecko chodzi. co jakiś czas kuca i naśladuje szukanie muszelek w piasku. Wkłada muszelki do koszyka i chodzi dalej.

Bezpiecznie nad morzem.

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA   

                                                                                                                                                                                                                

 

WSZYSTKIM PRZEDSZKOLAKOM I ICH RODZICOM ŻYCZYMY SŁONECZNYCH WAKACJI, SPOKOJNEGO ODPOCZYNKU I BAJKOWYCH PRZYGÓD.

CIOCIE Z PRZEDSZKOLA

 

PS. NIE ZAPOMINAJCIE O ZACHOWANIU ZASAD BEZPIECZEŃSTWA ZWIĄZANYCH Z KORONAWIRUSEM!