TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA CZTEROLATKÓW (UL. MICKIEWICZA)

 

Tydzień I

Temat kompleksowy: Jesień w sadzie

Cele ogólne:

– Rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na określony temat;

– Poszerzenie wiedzy na temat owoców dojrzewających jesienią oraz poznanie sposobów przechowywania żywności;

– Wyrabianie postawy szacunku wobec osób pracujących w sadownictwie;

– Rozwijanie umiejętności klasyfikacji, przeliczania oraz odwzorowywania;

– Kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej.

 

Tydzień II

Temat kompleksowy: Jesień w ogrodzie

Cele ogólne:

– Rozpoznawanie i podawanie nazw niektórych warzyw oraz tworzenie zdrobnień i zgrubień od nazw warzyw

– Rozpoznawanie i podawanie nazw części warzyw (skórka, pestka, miąższ)

– Odróżnianie, które warzywa rosną pod ziemią, a które nad ziemią;

– Kształtowanie poczucia „pulsu” w muzyce.

 

Tydzień III

Temat kompleksowy: Tydzień muzyki

Cele ogólne:

Uwrażliwienie dzieci na otaczające je dźwięki, obserwację otoczenia,

-Odkrywanie przyjemności ze świadomego obcowania z muzyką,

-Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej,

-Rozwijanie umiejętności rozróżniania barwy dźwięków,

-Rozwijanie poczucia rytmu, inwencji twórczej.

 

 Tydzień IV

Temat kompleksowy:  Jesienny krajobraz

Cele ogólne:

– Odróżnianie środowiska parku i lasu oraz poznanie skarbów jesieni;

– Poszerzenie wiedzy o zachowaniu w sytuacji znalezienia cudzej własności ;

– Poszerzenie słownika czynnego o pojęcia związane z ptakami;

– Określanie liczebności zbiorów: „mniej, więcej, tyle samo”;

– Utrwalenie wiedzy o jesiennych zmianach w przyrodzie.

 

Tydzień V

Temat kompleksowy: Deszczowa pogoda

Cele ogólne:

– Przypomnienie wiadomości o zmianach zachodzących w przyrodzie późną jesienią, wprowadzenie pojęcia „troska”;

–  Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, określanie emocji ;

–  Poznanie znaczenia słowa „szaruga”, rozwijanie słownictwa;

– Ćwiczenie i podawanie nazw kierunków w przestrzeni;

– Utrwalenie wiedzy skąd się biorą kałuże;

– Utrwalenie informacji o deszczowej, jesiennej pogodzie;