Tydzień  I

Temat kompleksowy: Tydzień kinematografii

Cele ogólne:

  • Poznanie etapów powstawania filmu i ludzi, którzy go tworzą np. scenarzysta, reżyser, dźwiękowiec …
  • Zapoznanie ze sprzętem i pracą operatora filmowego
  • Poznanie dawnego kina – niemego
  • Poznanie zasad kulturalnego zachowania się w kinie
  • Rozwijanie umiejętności aktorskich
  • Rozpoznawanie litery „k”, „K”, rozwijanie słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie

Tydzień II

Temat kompleksowy: Zima tuż – tuż

Cele ogólne:

  • Zachęcanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez odpowiedni ubiór, bezpieczne zabawy na dworze
  • Poznanie właściwości śniegu i lodu, zapoznanie z pojęciami szadzi i mgły; rozwijanie wyobraźni i umiejętności wypowiadania się na temat otaczającej przyrody; zabawy badawcze, wyciąganie wniosków z eksperymentów
  • Uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
  • Rozpoznawanie litery „r”, „R”, rozwijanie słuchu fonematycznego, analizy sylabowej, określanie głoski w nagłosie i wygłosie wyrazów
  • Rozpoznawanie cyfry 6, określanie aspektu kardynalnego i porządkowego liczby

Tydzień III

Temat kompleksowy: Przygotowania do świąt

Cele ogólne:

  • Poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia; aktywne włączenie się w przygotowania do świąt – porządki w domu i przedszkolu, ubieranie choinki, przygotowanie ozdób świątecznych
  • Wdrażanie do niesienia pomocy osobom potrzebującym
  • Śpiewanie kolęd i pastorałek
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na ich temat
  • Utrwalenie poznanych liter drukowanych wielkich i małych, rozwijanie słuchu fonematycznego

Tydzień IV

Temat kompleksowy: Nasze ciało

Cele ogólne:

  • Utrwalenie części ciała, poznanie roli niektórych organów
  • Poznanie zmysłów człowieka oraz narządów zmysłów; odkrywanie nowych smaków; kształcenie umiejętności wielozmysłowego poznawania różnych przedmiotów
  • Wdrażanie do utrzymania czystości ciała
  • Poznanie dyscyplin sportów zimowych, zasad zdrowego stylu życia; aktywność fizyczna na świeżym powietrzu
  • Rozpoznawanie litery „y”, „Y”, rozwijanie słuchu fonematycznego, określanie głosek w śródgłosie i wygłosie