MIESIĘCZNY PLAN PRACY( CZTEROLATKI) -GRUDZIEŃ  2023

Tydzień I. TYDZIEŃ KINEMATOGRAFII

  • Wzbogacanie czynnego słownika dzieci np. scenarzysta, reżyser, dźwiękowiec…
  • Zapoznanie z pracą ekipy filmowej
  • Wdrażanie do ogólnych zasad zachowywania się w miejscach publicznych, miejscach kultury masowej – kino
  • Zapoznanie z pracą aktora, rozwijanie sprawności umysłowych i teatralnych (pantomima), zapoznanie z nastrojami (radość, smutek, złość, zdziwienie).  Dziecko wie, kto to jest aktor, wymienia cechy zawodu aktora, rozpoznaje postaci z różnych baśni, potrafi wyrazić i pokazać smutek, radość, złość, zdziwienie (zabawa pantomimiczna)

Tydzień II. WIADOMOŚĆ Z DALEKA

  • poznanie zawodu listonosza, kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie tężyzny fizycznej, wyrabianie postawy szacunku dla osób pracujących w różnych zawodach
  • poznanie funkcji i wyglądu telefonu stacjonarnego i smartfona, utrwalenie własnego imienia i nazwiska, wdrażanie do słuchania utworów literackich, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, rozwijanie wyobraźni i umiejętności konstrukcyjnych, integrowanie grupy
  • utrwalanie pojęć: dużymały, rozwijanie umiejętności różnicowania przedmiotów ze względu na wielkość, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, wdrażanie do wyciągania wniosków z obserwacji (eksperymentu), rozwijanie umiejętności samodzielnego organizowania sobie wolnego czasu
  • poznanie budowy piosenki, zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką, kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej, rozwijanie tężyzny fizycznej, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas różnych aktywności

Tydzień III. PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie mowy komunikatywnej i logicznego myślenia, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do pomagania rodzicom podczas przygotowań do świąt
  • poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, wdrażanie do uważnego słuchania słowa czytanego, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat, wdrażanie do słuchania i chętnego wykonywania poleceń
  • poznanie potraw wieczerzy wigilijnej, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności odwzorowywania, doskonalenie liczenia, budzenie zainteresowania eksperymentami, 

 Tydzień IV. HEJ, KOLĘDA, KOLĘDA.

  • utrwalenie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia, rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie tężyzny fizycznej, zachęcanie do życzliwości wobec siebie nie tylko od święta
  • poznanie postaci Świętego Mikołaja i jego pomocników – elfów, rozwijanie umiejętności koncentracji na słowie czytanym, rozwijanie słuchu fonematycznego, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i percepcji wzrokowej, wdrażanie do uważnego słuchania poleceń
  • utrwalenie nazw figur geometrycznych: trójkątkoło, doskonalenie umiejętności klasyfikacji, rozwijanie umiejętności przeliczania, doskonalenie umiejętności odwzorowywania, dostrzeganie naprzemienności w tworzeniu rytmu, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie zabaw kierowanych i swobodnych w sali i ogrodzie