Piątek, 27.03.2020r.
Temat dnia: Wiosenne tańce
Cele:
– rozwijanie słuchu muzycznego;
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej;
- Ćwiczenia poranne
- „Kotki na wiosennym spacerze” – czworakowanie
Dziecko – kotek chodzi na czworakach w różnych kierunkach. Na jedno klaśnięcie – turla
się po podłodze; na dwa klaśnięcia – robi koci grzbiet i idzie dalej.
- Zabawy przy piosence „Wkrótce wiosna” (sł. B. Lewandowska, muz. Z. Ciechan).
Przykładowe źródło: https://www.youtube.com/watch?v=EXKUwB5d21I
I.
Pierwszy obudził się pierwiosnek,
potem chochoły spadły z róż.
Skowronek śpiewem wołał wiosnę,
żeby na pole przyszła już.
Ref.
Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!
Niech słońce da jej pstryczka w nos!
Niech wiosnę, niech wiosnę
przyniosą na skrzydłach
bociek, jaskółka, szpak i kos.
Złoto błysnęło na leszczynach.
Zapach obudził senny ul.
Wiosenną orkę chcą zaczynać
głodne gawrony z pustych pól.
Ref.
Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!
Niech słońce da jej pstryczka w nos!
Niech wiosnę, niech wiosnę
przyniosą na skrzydłach
bociek, jaskółka, szpak i kos.
- Słuchanie piosenki i wyjaśnienie dziecku trudniejszych słów bądź zwrotów.
- Rozmowa na temat piosenki. (Można użyć pytań pomocniczych: Jaki nastrój ma piosenka? Z ilu zwrotek się składa? Czy ma refren? O czym jest piosenka?)
- Zabawa ilustracyjna do piosenki.
Tekst piosenki Przykładowa ilustracja tekstu piosenki
I.
Pierwszy obudził się pierwiosnek,
potem chochoły spadły z róż.
Skowronek śpiewem wołał wiosnę, żeby na pole przyszła już.
Ref. Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!
Niech słońce da jej pstryczka w nos!
Niech wiosnę, niech wiosnę przyniosą na skrzydłach bociek, jaskółka, szpak i kos.
II. Złoto błysnęło na leszczynach.
Zapach obudził senny ul.
Wiosenną orkę chcą zaczynać głodne gawrony z pustych pól. |
Naśladuje rosnące kwiaty.
Naśladuje zdejmowanie z siebie ciepłych ubrań.
Naśladuje ptaszki.
Energiczny przytup, wymachiwanie rąk i miny wyrażające niezadowolenie.
Wskazuje słońce i daje sobie pstryczka w nos.
Naśladuje fruwające ptaki.
Naśladuje kołyszące na wietrze gałęzie drzew.
Układa ręce w stożek nad głową naśladując ul.
Naśladuje fruwające kwiaty. |
- Nauka słów piosenki metodą ze słuchu.
3. Zabawa słowna „Co nam dajesz, wiosno?”
Wymienianie oznak wiosny.
- Utrwalenie wiersza Datkun-Czerniak „Czekam na wiosnę”.
- Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.