Piątek, 27.03.2020r.

Temat dnia: Wiosenne tańce

Cele:
– rozwijanie słuchu muzycznego;
– rozwijanie aktywności muzyczno – ruchowej;

  1. Ćwiczenia poranne
  • „Kotki na wiosennym spacerze” – czworakowanie

 Dziecko – kotek chodzi na czworakach w różnych kierunkach. Na jedno klaśnięcie – turla
się po podłodze; na dwa klaśnięcia – robi koci grzbiet i idzie dalej.

  1. Zabawy przy piosence „Wkrótce wiosna” (sł. B. Lewandowska, muz. Z. Ciechan).
    Przykładowe źródło: https://www.youtube.com/watch?v=EXKUwB5d21I

 

I.

 Pierwszy obudził się pierwiosnek,

potem chochoły spadły z róż.

Skowronek śpiewem wołał wiosnę,

żeby na pole przyszła już.

Ref.

Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!

Niech słońce da jej pstryczka w nos!

Niech wiosnę, niech wiosnę

przyniosą na skrzydłach

bociek, jaskółka, szpak i kos.

  1.  

Złoto błysnęło na leszczynach.

 Zapach obudził senny ul.

 Wiosenną orkę chcą zaczynać

 głodne gawrony z pustych pól.

Ref.

Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!

Niech słońce da jej pstryczka w nos!

Niech wiosnę, niech wiosnę

przyniosą na skrzydłach

bociek, jaskółka, szpak i kos.

 

  • Słuchanie piosenki i wyjaśnienie dziecku trudniejszych słów bądź zwrotów.
  • Rozmowa na temat piosenki. (Można użyć pytań pomocniczych: Jaki nastrój ma piosenka? Z ilu zwrotek się składa? Czy ma refren? O czym jest piosenka?)
  • Zabawa ilustracyjna do piosenki.

 

           Tekst piosenki                                                   Przykładowa ilustracja tekstu piosenki

I.

Pierwszy obudził się pierwiosnek,

 

potem chochoły spadły z róż.

 

Skowronek śpiewem wołał wiosnę,

żeby na pole przyszła już.

 

Ref.

Bo zima, bo zima każdemu obrzydła!

 

 

Niech słońce da jej pstryczka w nos!

 

Niech wiosnę, niech wiosnę

przyniosą na skrzydłach

bociek, jaskółka, szpak i kos.

 

II.

Złoto błysnęło na leszczynach.

 

Zapach obudził senny ul.

 

Wiosenną orkę chcą zaczynać

głodne gawrony z pustych pól.

 

Naśladuje rosnące kwiaty.

 

Naśladuje zdejmowanie z siebie ciepłych ubrań.

 

Naśladuje ptaszki.

 

 

Energiczny przytup, wymachiwanie rąk i miny wyrażające niezadowolenie.

 

Wskazuje słońce i daje sobie pstryczka w nos.

 

Naśladuje fruwające ptaki.

 

 

 

 

Naśladuje kołyszące na wietrze gałęzie drzew.

 

Układa ręce w stożek nad głową naśladując ul.

 

Naśladuje fruwające kwiaty.

  • Nauka słów piosenki metodą ze słuchu.

3. Zabawa słowna „Co nam dajesz, wiosno?”
 Wymienianie oznak wiosny.

  • Utrwalenie wiersza Datkun-Czerniak Czekam na wiosnę”.
  • Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica.