W tym tygodniu naszym tematem będzie „Praca rolnika”. Dzieci poznają nową piosenkę „Jarzynowy wóz” oraz wiersze „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstowałHeleny Bechlerowej. Dowiedzą się, jak bez­piecznie się zachowywać podczas pobytu na wsi. Przypomnimy sobie jakie obowiązkach wiążą się z posia­daniem zwierząt i co jedzą poszczególne zwierzęta żyjące na wsi. Zasiejemy rzeżuchę i wspólnie będziemy ob­serwować jej wzrost, dzięki czemu dzieci poznają cykl rozwoju roślin.

             Będziemy również oglądać i opisywać maszyny i urządzenia rolnicze (traktor, kombajn zbożowy, silos, prasa belująca, pług, siewnik). Zadaniem do wykonania będzie roztarcie  soli  w moździerzu, żeby doświadczyć, jak przebiega proces mielenia zboża na mąkę. A także, aby dzieci poznały etapy powstawania chleba będziemy zachęcać do umożliwienia dzieciom samodzielne przygotowanie ciasta i blaszki, aby przyglądały się, jak ciasto rośnie, a na koniec próbowały upieczonego chleba. Będziemy również ćwiczy tworzenie i przeliczanie zbiorów (dzielenie figur na trójkąty, koła, kwadraty i prostokąty oraz według kolorów).

              Poznamy różne rodzaje prac w gospodarstwie, które wykonuje się w określonych porach roku: zbiór buraków, przycinanie gałęzi drzew, rozsypywanie nawozu po polu, zbiór pomidorów, wykopywanie marchwi, sianie zboża, karmienie sianem krów w oborze, pielęgnowanie młodych zwierząt, które dopiero się urodziły, żniwa czyli ścinanie i zbiór zboża.