Cele ogólne:

wykazywanie się wiedzą na temat zwierząt; rozwijanie sprawności manualnej.

1.Ćwiczenie poranne.

  • Zabawa z piłką Co kojarzy się z wiosną?

 Zadaniem dzieci jest  złapać i odrzucić piłkę do rodzica podając słowo, które kojarzy się z wiosną. Dzieci starają się nie powtarzać odpo­wiedzi, które już padły.

  1. Czy to ptak, czy to ssak? – kwiz.

Przeprowadzenie kwizu.

Należy przygotować kartkę z napisaną po jednej stronie cyfrą 1, a po drugiej cyfrą 2. Jeśli, zdaniem dziecka, prawidłowa będzie odpowiedź pierwsza, pokazuję kartkę z cyfrą 1; jeśli odpowiedź druga – pokazuje cyfrę 2. Po każdym pytaniu wszyscy razem ustalają prawidłową odpowiedź. Przed rozpoczę­ciem  zabawy przypominamy  dzieciom pojęcie ssak. Dzieci podają przykłady ssaków, które znają.. Przy każdym pytaniu dzieci określają, czy dane zwierzę jest ptakiem, czy ssakiem.

  • Bocian ma długie nogi i czerwony dziób.

Bocian ma długie nogi i żółty dziób.

  • Krowa daje białe mleko.

Krowa daje zielone mleko.

  • Wróbel ma kolorowe piórka.

Wróbel ma szare piórka.

  • Koń lubi jeść lody.

Koń lubi jeść siano.

  • Wrona odlatuje zimą do ciepłych krajów.

Wrona zostaje u nas na zimę.

  • Lew chodzi na czterech łapach.

Lew chodzi na dwóch łapach.

  • Sikorka ma czerwony brzuszek.

Sikorka ma żółty brzuszek.

  • Koty polują na mleko.

Koty polują na myszy.

  • Pies, gdy się cieszy, macha ogonem.

Pies, gdy się cieszy, szczerzy zęby.

  • Kaczki wołają: kra, kra.

Kaczki wołają: kwa, kwa.

  • Praca plastyczna „Jaskółka” (wg. podanego wzoru). Należy narysować szablony, dziecko może określone elementy pomalować z obydwu stron czarną farbą. Po wyschnięciu dziecko wycina wszystkie części. Zwracamy uwagę na staranne wykonanie pracy i prawidłowe trzymanie nożyczek. Wszystkie elementy sklejamy ze sobą. Z pomocą rodzica można pracę powiesić na nitce.
  1. Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Wróbelki i kot.

Dzieci – wróbelki – swobodnie biegają, machając rękami jak skrzydełkami. Na hasło: Idzie kot – jak najszybciej muszą przykucnąć w wyznaczonym miejscu. Hasło: Kota nie ma jest sygnałem do ponownego swobodnego poruszania się.

  • Czytanie literatury dziecięcej wybranej przez rodzica. Mogą to być ciekawostki dotyczące życia ptaków i ssaków.

Źródło: https://zszywka.pl/p/jaskolka