Cele: kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów; zapoznanie z nazwami: buda, stajnia, kurnik, zagroda; rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki; rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze; doskonalenie motoryki małej, aktywne uczestniczenie w zabawach.

Pomoce: Nagrania z internetu; plastelina; pudełko-karton; kasza; ryż; makaron; łuskany groch; figurki zwierząt; klocki.

Realizacja:

  1. Obejrzenie krótkiej historyjki “Gdzie Ja mieszkam” opowiedzianej przez pieska.

Po obejrzeniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści, np.

Jakie zwierzęta występują w filmiku ?

Gdzie One mieszkają?

Jakie inne zwierzęta żyją na wsi? Jak wyglądają?

2. Rozwiązywanie zagadek oraz naśladowanie odgadniętego zwierzątka.

  • Zagadka o krowie:

Duża i łaciata, na zielonej łące. Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.

  • Zagadka o kurze:

Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi. Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi.

  • Zagadka o kogucie:

Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku. Potem budzi innych, swoim kukuryku!

  • Zagadka o świni:

Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana. Przez ludzi na słoninkę i mięsko chowana.

  • Zagadka o koniu:

Lubi owies, lubi siano, w stajni rży i parska rano.

  • Zagadka o kaczce:

Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna. Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje:kwa,kwa.

  • Zagadka o kocie:

Zagadka to będzie nie długa, wlazł sobie na płotek i mruga.

  • Zagadka o psie:

Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka, dobrym ludziom chętnie służy, a na złych warczy, szczeka.

3. Zabawa ruchowa do piosenki

“Koniki” (czwarta piosenka)

“Noga goni nogę Bujają koniki Stukają kopytka W rytm muzyki Jedna noga tupie: tup, tup, tup Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk Konik skacze sobie: hop, hop, hop Koniku w drogę! Wioooooooooooo!”

“Kurka”

Puk, puk, puk Puk, puk, puk Kto tam? Kto tam? Puk, puk, puk Puk, puk, puk Kto tam? Kto tam? To ja kurka mała Wejść bym bardzo chciała Raz, dwa, trzy, raz, dwa, trzy Już otwieram kurce 

4. Praca plastyczno – techniczna

“Farma”

Bardzo proszę o wykonanie z dzieckiem domku dla zwierząt. Można wykorzystać pudełko po butach. Na załączonym obrazku jest miska plastikowa. Jeśli dzieci nie posiadają figurek zwierząt, można zrobić z plasteliny. Liczy się inwencja Twórcza. Powodzenia. 

zwierzęta na wsi -zabawa sensoryczna