Temat tygodnia: Zwierzęta na wiejskim podwórku

Temat dnia: Domy zwierząt

Cele:

  • Aktywne uczestniczenie w zabawach
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów
  • Zapoznanie z nazwami: buda, stajnia, kurnik
  • Kształtowanie sprawności manualnych różnymi metodami

 

  1. Zagadki dla maluchów – rozwiązywanie zagadek i naśladowanie odgadniętego zwierzątka

Choć ma skrzydła

Nie potrafi fruwać wcale

Za to co dzień znosi jajko

I gdacze wspaniale (kura)

 

Chodzi po podwórku

Różowy grubasek

Lubi w brudnym błocie

Pochlapać się czasem (świnia)

 

 

Choć jest duża i rogata

Nie musisz uciekać

Kiedy dasz jej smacznej trawy

Ona da Ci mleka (krowa)

 

 

Chętnie po łące skacze i biega

A jego synek to mały źrebak (koń)

 

Czasem włazi gdzieś wysoko

Żeby mieć na wszystko oko

Gdy chce złapać mysz malutką

To zakrada się cichutko (kot)

 

  1. Co słychać na wsi? – słuchanie wiersza W. Chotomskiej; dziecko naśladuje głosy zwierząt, których nazwy wypowiada rodzic.

”Co słychać na wsi?”

Wanda Chotomska

Co słychać? Zależy gdzie.

 Na łące słychać: Klee! Klee!

Na stawie: Kwa! Kwa!

Na polu: Kraa!

Przed kurnikiem: Kukuryku!

Ko, ko, ko, ko, ko! – w kurniku.

Koło budy słychać: Hau!

A na progu: Miau!

A co słychać w domu,

nie powiem nikomu.

 

 

  1. Na wiejskim podwórku

Rozmowa na podstawie ilustracji, na których widać: kurnik, stajnię, budę. Próby podawania nazw domów zwierząt i dopasowywania obrazków zwierząt:

kury, kogut – kurnik;

koń – stajnia;

pies – buda.

 

                                                   

 

 

                                                         

 

 

                                                                               

  1. Głosy zwierząt

Ćwiczenie narządu mowy.

Dziecko naśladuje zachowanie podanych przez rodzica.

 krowa na pastwisku – ruchy okrężne żuchwą;

świnia – układanie warg w kształt ryjka, jak przy wymawianiu głoski u;

pies – szczerzenie zębów, ziajanie;

kotek pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym;

koń – kląskanie.

 

  1. Praca plastyczna

W zależności co Państwo mają w domach dostępne, proszę o wykonanie z dzieckiem pracy plastycznej – świnki.

Proponowane metody:

– kolorowanie kredkami, lub farbami

– wydzieranka kolorowym papierem

Proszę o zwrócenie uwagi na dokładność pracy.