Wtorek dn. 31.03.2020 r.

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: PANI WIOSNA

TEMAT DNIA: JAKIE KOLORY MA WIOSNA

 

Cele:

  1. Nazywanie wiosennych kolorów i zauważanie ich w otoczeniu.
  2. Rozumienie określeń: środek, dookoła.
  3. Kształtowanie umiejętności odwzorowywania układu elementów.
  4. Doskonalenie sprawności manualnej – malowanie pędzlem.

 

Słonko świeci – deszcz pada

Sygnałem do swobodnego poruszania się (bieg, podskoki) jest podniesienie przez rodzica kartki z żółtym kolorem (świeci słońce). Pokazanie kartki z niebieskim kolorem (deszcz pada) jest hasłem do szybkiego powrotu i schronienia się w domu – wybranym miejscu. Zabawę proszę powtórzyć  kilka razy.

Rozmowa o kolorach wiosny

Dziecko odpowiada na pytania rodzica.

  • Czy wiesz jakie wiosna ma kolory?
  • Jaki kolor ma słońce?

https://www.google.com/search?q=obazek+s%C5%82o%C5%84ce&oq=obazek+s%C5%82o%C5%84ce&aqs=chrome..69i57j0l7.18346j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  • Jaki kolor ma trawa?

https://www.google.com/search?ei=UQqCXsqiGcKGrwTazaSIBA&q=obrazek+trawa&oq=obazek+trawa&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgQIABANMgYIABA

ei=vAyCXrrEKKKJrwTvqpLwDw&q=obrazek+%C5%BCaba&oq=obrazek+%C5%BCaba&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQ

 

  • Jakie kolory ma bocian?

https://www.google.com/search?ei=-wyCXoCmBfyVjgaTwamYCg&q=obrazek+bociana&oq=obrazek+bocian&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQARgAMgIIADICCAAyA

  • Jakie kolory mają wiosenne kwiaty?

https://www.google.com/search?q=obrazek+wiosenne+kwiaty&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=SysRe0gaIm4xJM%253A%252CgDKuiP2CVTqHAM%252C_&vet

Rodzic odczytuje nazwy wiosennych kwiatów

Gra w kolory

Będziemy grali w wiosenne kolory. Rodzic rzuca do dziecka piłkę i za każdym rzutem mówi jakiś kolor i co jest w tym kolorze np. żółte słońce (zielona żaba, fioletowy kwiatek). Dziecko łapie piłkę i odrzuca do rodzica powtarzając to co usłyszało. Może nastąpić zamiana i wtedy dziecko rzuca piłkę mówiąc jakiś kolor i co jest w tym kolorze.

Układamy kwiatki

Rodzic układa kwiat z wcześniej wyciętych kolorowych kółek i mówi: Układamy kolorowy kwiatek, żółty środek  i dookoła płatki – czerwony, niebieski, czerwony, niebieski. Dziecko układa taki sam kwiatek. Następnie rodzic zmienia kolory i dziecko ponownie odwzorowuje  układ elementów.

Poznaj kolor kwiatka

Rodzic rozkłada w różnych miejscach na podłodze kartki w czterech wiosennych kolorach. Na hasło – uderzenie łyżką – dziecko (motyl) biega po pokoju poruszając rękami – skrzydełkami. Kiedy rodzic podnosi kartkę z jednym kolorem w tedy dziecko okrąża dookoła kartkę – kwiatek o takim samym kolorze. Rodzic ponownie uderza łyżką – motyl fruwa po łące. Podnosi kartkę z innym kolorem … .

Malujemy wiosenne kwiaty

Dziecko maluje farbami kwiatki. Kółko  – środek kwiatka, dookoła – kółka (płatki), łodyga i liście. Można namalować słońce: środek – koło i dookoła – promienie.

Piosenka Idzie do nas wiosna

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM