Cele ogólne:

rozwijanie umiejętności wokalnych; rozwijanie sprawności fizycznej.

 

1.Ćwiczenia poranne

 

  • Ćwiczenie równowagi – Z kamienia na kamień.

Dzieci naśladują chodzenie po małych kamieniach, oddalonych od siebie; na przemian wysoko unoszą jedną, a potem drugą nogę – z utrzymaniem równowagi.

 

  • Ćwiczenie rąk i tułowia – Natrętna pszczoła.

Dzieci oganiają się przed krążącą wokół nich pszczołą.

 

2.Słuchanie piosenki Wiosna w błękitnej sukience (sł. E. Zawistowska, muz. S. Marciniak)

Przykładowe źródło:https://www.youtube.com/watch?v=bO5qbyBVHtA

 

  1. Wiosna w błękitnej sukience naśladują panią Wiosnę trzymającą w dłoniach

bierze krokusy na ręce, naręcze kwiatów,

wykąpie je w rosie świeżejstojąc w lekkim rozkroku, kołyszą się na boki

i nowe płatki ubierze. w rytm melodii,

Ref.: Wiosna buja w obłokach,starają się improwizować ruchem roztańczoną

wiosna płynie wysoko.            tańczą leciutko na palcach, wirując

Wiosna chodzi po drzewach, swobodnie w rytm walca, uniesionymi ku

wiosna piosenki śpiewa.górze rękami falują miękko w rytm melodii,

 

  1. Potem z rozwianym warkoczem kroczą powoli w różne strony,

niebem powoli gdzieś kroczy,

wysyła promienie słońca unoszą ręce do góry i naśladują promyki słońca

(wykonują energiczne ruchy rękami z dołu ku górze, dłoniemają rozwarte),

 

i wiersze pisze bez końca.                              naśladują pisanie kredą po tablicy,

 

Ref.: Wiosna…                                              tak samo jak po pierwszej zwrotce,

 

III. Nocą się skrada z kotami,                       chodzą cichutko na czworakach jak koty,

chodzi własnymi drogami.                             przykucają,

A teraz śpi już na sośnie                                 składają złożone ręce pod policzek i powoli

i nie wie, że sosna rośnie.                              podnoszą się ku górze (rosną jak drzewo),

Ref.: Wiosna… jw.

 

  • Rozmowa na temat piosenki.

Ile zwrotek ma piosenka? Czy ma refren?

Jak można ją zatańczyć?

 

  • Krótkie opowiadanie jej treści z wyjaśnieniem znaczenia trudniejszych słów.

 

  • Ćwiczenia oddechowe.

 

Dzieci samodzielnie na kartce rysują duży kwiat wg. własnego pomysłu. Kolorują go a następnie wycinają. Podczas trwania melodii piosenki tańczą  z przygotowanym kwiatem . Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się i wąchają go, to znaczy wciągają powietrze nosem, a wydychają ustami.

  • Nauka piosenki metodą ze słuchu.
  • Wykonanie kart pracy cz.3 str. 54-55.

 

  1. Opowieść ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi – Wiosno, gdzie jesteś?

 

Dzieci naśladują czynności i odgłosy, o których mowa w opowiadaniu.

Krzyś nie mógł się doczekać nadejścia wiosny. Postanowił wyjść do ogrodu i jej poszukać. (Dzieci maszerują w   różnych kierunkach). Zobaczył drzewa z zielonymi listeczkami, delikatnie poruszające się na wietrze. (Naśladują poruszające się drzewa i ich szum). W oddali usłyszał śpiew ptaków. (Naśladują śpiew ptaków). Nad domem krążyły dwa bociany. (Biegają z sze­roko rozłożonymi rękami. Potem brodziły po trawie, wysoko podnosząc nogi,    i rozglądały się w poszukiwaniu żabek. (Maszerują z wysokim unoszeniem kolan, rozglądają się na boki). Klekotały cichutko, aby ich nie spłoszyć. (Cicho naśladują klekot bocianów). Żabki zauważyły niebezpieczeństwo i skakały w różnych kierunkach, aby się ukryć. (Naśladują żabie skoki). Nawoływały się cichutko, aby nie zwrócić na siebie uwagi. (Cicho kumkają). Było ciepło i przyjemnie. Krzyś przeciągnął się, aby rozprostować kości. (Przeciągają się). Nagle nad uchem usłyszał ciche bzyczenie. To pszczoła krążyła nad jego głową. (Naśladują brzęczenie pszczoły). Chłopiec przestraszył się i zaczął uciekać, wymachując rękami, aby ją odgonić. (Biegają i wymachują rękami). Nagle jego uwagę zwróciły kolorowe kwiaty. Krzyś pochylił się i je powąchał. (Naśladują wąchanie kwiatów). Potem głośno kichnął. (Kichają aaa… psik!). „Nie muszę już dalej szukać wiosny” – pomyślał zadowolony, a potem, uśmiechnięty, wrócił do domu. (Maszerują, uśmiechając się do siebie).

 

  • Czytanie literatury dziecięcej. Rodzic może poczytać książki przyrodnicze ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwiaty pojawiające się wczesną wiosną.
  • Wyjaśnienie znaczenia określenia „Kwiaty chronione”.