2. Polne rośliny 

 

CELE:

  • uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • rozpoznawanie i nazywanie roślin zbożowych;
  • wyjaśnianie, jak powstaje popcorn;wykonywanie pracy plastycznej z użyciem farby.

 

  • Zabawa ruchowa:
  • „Taczki” – zabawa w parach. ćwiczą w parach. Jedna osoba w podporze przodem, nogi w rozkroku, druga staje w rozkroku i łapie pierwsze za kolana.

 

 

  • „Kukurydza” – praca plastyczna. Dziecko rysuje kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowuje łodygę i liście. Macza paluszek w żółtej farbie, robi odciski.

 

  • „Jak powstaje popcorn” – rodzinne przygotowanie popcornu, wspólna degustacja.

 

 

Źródło: „Plac zabaw”. Przewodnik metodyczny. Pięciolatek. Część 3. Wydawnictwo WSiP

 

Od nauczyciela wspomagającego:

  • Podczas oglądania filmu o roślinach zbożowych proszę robić przerwy i omawiać z dzieckiem, to co pokazuje się w trakcie jego trwania.
  • Przed wykonaniem pracy można zaplanować lub omówić z dzieckiem etapy jej przebiegu, przygotować niezbędne materiały. Można wspomóc dziecko tą ilustracją: https://pixabay.com/images/id-2024387/
  • Wspólne przygotowywanie popcornu to dobra okazja na wdrażanie do współpracy, rozumienia poleceń, prowadzenia obserwacji.