2. Polne rośliny
CELE:
- uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych;
- rozpoznawanie i nazywanie roślin zbożowych;
- wyjaśnianie, jak powstaje popcorn;wykonywanie pracy plastycznej z użyciem farby.
- Zabawa ruchowa:
- „Taczki” – zabawa w parach. ćwiczą w parach. Jedna osoba w podporze przodem, nogi w rozkroku, druga staje w rozkroku i łapie pierwsze za kolana.
- „Rośliny zbożowe” – film do obejrzenia: https://www.youtube.com/watch?v=IeBQ2CsejzM
- „Kukurydza” – praca plastyczna. Dziecko rysuje kolbę kukurydzy żółtym flamastrem. Zielonym flamastrem dorysowuje łodygę i liście. Macza paluszek w żółtej farbie, robi odciski.
- „Jak powstaje popcorn” – rodzinne przygotowanie popcornu, wspólna degustacja.
Źródło: „Plac zabaw”. Przewodnik metodyczny. Pięciolatek. Część 3. Wydawnictwo WSiP
Od nauczyciela wspomagającego:
- Podczas oglądania filmu o roślinach zbożowych proszę robić przerwy i omawiać z dzieckiem, to co pokazuje się w trakcie jego trwania.
- Przed wykonaniem pracy można zaplanować lub omówić z dzieckiem etapy jej przebiegu, przygotować niezbędne materiały. Można wspomóc dziecko tą ilustracją: https://pixabay.com/images/id-2024387/
- Wspólne przygotowywanie popcornu to dobra okazja na wdrażanie do współpracy, rozumienia poleceń, prowadzenia obserwacji.