Temat dnia: “Odgłosy z wiejskiego podwórka”.
Cele:
– Stymulowanie rozwoju mowy.
-Ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: mu,me ,be, hau,miau, iha, ko, kwa;
-Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej- rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich.
Przypomnienie piosenki i nauka piosenki: “Dziwne rozmowy”
W chlewiku mieszka świnka
Co trąca ryjkiem drzwi,
Gdy niosę jej jedzenie
To ona kwi, kwi, kwi.
Opodal chodzi kaczka
Co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej dzień dobry
A ona kwa, kwa, kwa.
Przed budą trzy szczeniaczki
Podnoszą straszny gwałt
Ja mówię cicho pieski
A one hau, hau, hau.
Na drzewie siedzi wrona
Od rana trochę zła
Gdy pytam jak się miewa
To ona kra, kra, kra.
W kurniku są kokoszki
Co jajek maja sto
Ja mówię im dzień dobry
A one ko, ko, ko
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=qc5a7O1odnI
Ćwiczenia słuchowe : “Czyj to głos?” https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE
Zabawa “Awantura” wg M. Strzałkowskiej
Podczas słuchania wierszyka Rodzic prosi dziecko by, naśladowało głos zwierzątka z wiejskiego podwórka- w momencie, w którym przerwie recytację.
Raz wybuchła na podwórku awantura,
bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze, kaczka kwacze,
krowa ryczy, świnia kwiczy,
owca beczy, koza meczy,
kogut pieje:Kukuryku!
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu –
odnalazła kura pióra i umilkła awantura,
a pisklęciu się dostała niezła bura!
Ćwiczenia oddechowe w oparciu o wiersz “Krowa i mucha”. Dzieci naśladują określone ruchy, Rodzic pokazuje czynności, które należy wykonać.
Była sobie krowa mała,
która pożuć trawkę chciała.
Trawka świeża i zielona,
krówka jest nią zachwycona.
Najpierw wącha, (wdech przez nos)
potem wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)
(a nad trawką mucha bzyka). (bzzzzz- zęby złączone)
Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwy)
myśli „chyba zjem dokładkę!”
Lecz te myśli jej przerywa mucha,
która ciągle bzyka. (bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)
Krowa – pac! – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)
mucha brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)
Tak dzień cały się bawiły,
aż opadły całkiem z siły!
Zabawa dowolna w ulubioną zabawką. (przypominamy dziecku o sprzątnięciu zabawek).
Budowanie z klocków drewnianych lub plastykowych “Zagroda dla zwierząt”.
Układanie puzzli online– https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122406-kotek-i-pisek
Źródła:
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122406-kotek-i-pisek