Temat dnia: “Odgłosy z wiejskiego podwórka”.

Cele:

– Stymulowanie rozwoju mowy.

-Ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: mu,me ,be, hau,miau, iha, ko, kwa;

-Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej- rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich.

Przypomnienie piosenki i nauka piosenki: “Dziwne rozmowy” 

W chlewiku mieszka świnka
Co trąca ryjkiem drzwi,
Gdy niosę jej jedzenie
To ona kwi, kwi, kwi.
Opodal chodzi kaczka
Co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej dzień dobry
A ona kwa, kwa, kwa.
Przed budą trzy szczeniaczki
Podnoszą straszny gwałt
Ja mówię cicho pieski
A one hau, hau, hau.
Na drzewie siedzi wrona
Od rana trochę zła
Gdy pytam jak się miewa
To ona kra, kra, kra.
W kurniku są kokoszki
Co jajek maja sto
Ja mówię im dzień dobry 
A one ko, ko, ko

 link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=qc5a7O1odnI 

Ćwiczenia słuchowe : “Czyj to głos?https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE 

Zabawa “Awantura” wg M. Strzałkowskiej

Podczas słuchania wierszyka Rodzic prosi dziecko by,  naśladowało głos zwierzątka z wiejskiego podwórka- w momencie, w którym przerwie recytację.

Raz wybuchła na podwórku awantura,

bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!

Kura gdacze, kaczka kwacze,

krowa ryczy, świnia kwiczy,

owca beczy, koza meczy,

kogut pieje:Kukuryku!

Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,

ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu –

odnalazła kura pióra i umilkła awantura,

a pisklęciu się dostała niezła bura!

Ćwiczenia oddechowe w oparciu o wiersz “Krowa i mucha”. Dzieci naśladują określone ruchy, Rodzic pokazuje czynności, które należy wykonać.

Była sobie krowa mała,
która pożuć trawkę chciała.

Trawka świeża i zielona,
krówka jest nią zachwycona.

Najpierw wącha, (wdech przez nos)
potem wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)

(a nad trawką mucha bzyka). (bzzzzz- zęby złączone)

Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwy)

myśli „chyba zjem dokładkę!”

Lecz te myśli jej przerywa mucha,

która ciągle bzyka. (bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)

Krowa – pac! – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)

mucha  brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)

Tak dzień cały się bawiły,
aż opadły całkiem z siły!

Zabawa dowolna w ulubioną zabawką. (przypominamy dziecku o sprzątnięciu zabawek).

Budowanie z klocków drewnianych lub plastykowych “Zagroda dla zwierząt”.

Układanie puzzli onlinehttps://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122406-kotek-i-pisek

Źródła:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/zwierzeta/122406-kotek-i-pisek