TEMAT KOMPLEKSOWY:
,,PANI WIOSNA”

TEMAT DNIA:
,,PANI WIOSNA”
Cele:
-poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie
-kształcenie wyobraźni poprzez łączenie słuchania tekstu z elementami ruchu
-ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej

1.,,Piłka do rodzica lub rodzeństwa”-Dziecko siada z piłką z jednej trony pomieszczenia, z nogami w rozkroku. Druga osoba siada naprzeciwko.
Toczą do siebie piłkę,wcześniej kładąc na niej obie dłonie i mocno wypychając ją do przodu.
2. Dziecko ogląda ilustracje pokazujące wiosnę.

3.Zadajemy dziecku pytania:
Jaka pora roku jest pokazana na zdjęciach?
Co rośnie dookoła? Jakie kwiatki rosną na trawie? Jakiego są koloru?
Jakie znasz inne wiosenne kwiatki?
Jak nazywają się ,,wiosenne kotki”?
4.Czytamy dziecku wierszyk H. Kruk ,,Świeci słoneczko” i ilustrujemy go ruchem potem dziecko powtarza:

Świeci słoneczko złote, -unosi rączki i porusza dłońmi
wieje wiosenny wiatr – porusza rączkami w prawo i lewo
i każdy ma ochotę -maszeruje w miejscu
wędrować sobie w świat.

Grzeje słoneczko jasne -unosi ręce i porusza dłońmi
pada wiosenny deszcz. -porusza palcami i opuszcza ręce do
Urosną śliczne kwiaty-   do przysiadu, podnosi się do góry
my urośniemy też. – wskazuje na siebie

5.Drukujemy lub wycinamy z kalendarza (pocztówki, gazety) obrazek pokazujący wiosnę i przecinamy go na 4 części. Następnie dziecko układa obrazek w całość i przykleja na kartce.

6. Utrwalamy sobie piosenkę o wiośnie zamieszczoną w poniedziałek
7. Dla chętnych rysujemy Panią Wiosnę !!!