4. Maszyny rolnicze 

 

CELE:

  • wymienianie narzędzi i maszyn rolniczych;
  • wyjaśnianie, jakie środki bezpieczeństwa należy zastosować przy obcowaniu z narzędziami i maszynami rolniczymi;
  • podawanie sposobów wykorzystania narzędzi i maszyn rolniczych;
  • doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej i słuchowej, ćwiczenia w czytaniu;
  • wyszukiwanie litery „Ł”, „ł” w wyrazach (na początku, w środku, na końcu).

 

  • Pogadanka na temat różnych narzędzi i maszyn ogrodniczych oraz bezpieczeństwa podczas ich wykorzystywania. Rozpoznawanie maszyn i narzędzi ogrodniczych po opisie związanym z ich wykorzystaniem.

      PLANSZE – WIEŚ: http://przedszkolnepomysly.blogspot.com/2018/04/wies-plansze-dydaktyczne.html

 

  • Litera Ł, ł, doskonalenie zdolności grafomotorycznych, percepcji wzrokowej i słuchowej, ćwiczenia w czytaniu.

 

 

 

  • „Kosiarze” – zabawa fabularyzowana, ćwiczenia ruchów obu ramion. Przy włączonej dowolnej muzyce dziecko ustawia się. Naśladuje ruchy kosiarza (ruchy obu ramion jednocześnie). Gdy muzyka ustaje, kosiarz odpoczywa (dziecko siada ze skrzyżowanymi nogami). Zabawa jest kontynuowana, gdy opiekun ponownie włącza muzykę.

 

Źródło: „Plac zabaw”. Przewodnik metodyczny. Pięciolatek. Część 3. Wydawnictwo WSiP

 

Od nauczyciela wspomagającego:

  • Podczas oglądania zdjęć maszyn rolniczych warto zwrócić uwagę na poprawne nazywanie ich przez dziecko. Można również ćwiczyć czytanie globalne – napisać nazwy na oddzielnych kartach i pokazywać dziecku. Jeśli dziecko zna litery, może samo próbować czytać w miarę możliwości.
  • Ćwiczenia z literą „Ł”,”ł”: wyszukiwanie przedmiotów w domu, dzielenie wyrazów na sylaby i przeliczanie sylab w wyrazach, głosowanie wyrazów (wg możliwości dziecka).
  • Można nauczyć dziecko wiersza z literą „Ł” – ćwiczenie pamięci.