Cele: rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń-źrebak, krowa-cielak, świnia-prosiak, kura-kurczak; kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych; rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze; rozwijanie sprawności fizycznej; pogłębianie więzi między rodzicem, a dzieckiem. 

Pomoce: obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka: krowę, świnie, kurę, konia, cielaka, źrebaka, kurczaka, prosiaka; ręcznik; komputer z łączem internetowym. 

Realizacja:

  1. Zabawa z piosenką , pt. “Jak chodzą zwierzątka”

Treść piosenki:
Kołyszę się jak kaczka
Ciężko chodzę tak jak słoń
Skradam się jak kotek
Wierzgam tak jak koń

Opis: w trakcie zabawy naśladujemy
sposób chodzenia wymienionych zwierzątek

2. Słuchanie piosenki, pt. ” Wycieczka” połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi

Kiedy słonko jasno świeci,

na wycieczkę idą dzieci.

Idę Ja, idziesz Ty, kaczki, koty, kury,psy.

Kaczka; kwa, kwa, kwa.                                                   (dzieci naśladują głosy kaczki)

Kotek: miau.                                                                      (dzieci naśladują głos kota)

Kura: ko, ko,ko.                                                                 (dzieci naśladują głos kury)

A piesek: hau                                                                      (dzieci naśladują głos psa)

3. Zabawa dydaktyczna “Rodzina zwierząt”

Rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci oglądają obrazki z dorosłymi zwierzętami i ich dziećmi. Podają ich nazwy i łączą je w pary. 

       Naukowcy przywrócili niektóre funkcje mózgu świni kilka godzin po ...                            

Na świat przyszły pierwsze chimery świni i małpy. Dlaczego tak ...

Krowa – Wikicytaty

 

cielak – Wikisłownik, wolny słownik wielojęzyczny

Pisklę – Wikipedia, wolna encyklopedia

Kura domowa jak długo żyje, co je i hodować kury domowe

 

 

 

 

 

 

Fototapeta Koń źrebak mini Falabella • Pixers® - Żyjemy by zmieniać

Z życia koni: Pierwszy koń - jakiego konia kupić? w jakim wieku ...

 

 

 

 

 

 

 

4. Zabawa ruchowa skoczna “Koniki i przeszkody”

Rodzic rozkłada w różnych miejscach mieszkania zwinięte w rulon ręczniki. Klaszcze rytmiczne w ręce, albo o kolana, a dziecko (dzieci) – koniki biegną, wysoko unosząc kolana. Gdy napotkają przeszkodę (ręcznik), przeskakują przez nią, wydając głos: iha, iha, i biegną dalej. 

5. Masaż relaksacyjny M. Bogdanowicz “Tu płynie rzeczka”

Tu płynie rzeczka,                                                                Dziecko zwrócone do nas plecami,

                                                                    Rysujemy palcami wzdłuż jego kręgosłupa, z góry na dół, linię falistą,

Tędy przeszła pani na szpileczkach.                    Szybko kroczymy po plecach opuszkami palców wskazujących,

Tu stąpały słonie                                                 Powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni,

i biegały konie.                                                  Szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści.

Wtem przemknęła szczypaweczka,                  Delikatnie szczypiąc, wędrujemy dłonią po plecach na skos,

zaświeciły dwa słoneczka,                               powoli zataczamy na nich obiema dłońmi koła, aż odczujemy ciepło.

spadł drobniutki deszczyk.                              Leciutko stukamy opuszkami palców w plecy dziecka na dole,

Czy cię przeszedł dreszczy?                            niespodziewanie, delikatnie szczypiemy je w kark.