Data: 02.04.2020r
Temat kompleksowy: Lubimy książki
Temat dnia: ,,Bajkopisarz’’
Cel ogólny:
-poszerzenie wiedzy dzieci o zawodzie ( bajkopisarz)
-rozbudzanie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem
-rozwijanie wyobraźni dziecięcej
– rozwijanie umiejętności utrzymywania równowagi, skoku obunóż, podrzucania, czworakowania.
1.,,Maszyna do pisania’’-zabawa z wykorzystaniem wiersza według M.Bogdanowicz. Doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej. Rozwijanie sprawności manualnej.
Dziecko siada za plecami rodzica. Rysuje na plecach rodzica wzory ilustrujące treść utworu. Następnie zamieniamy się miejscami.
,,Maszyna do pisania’’
Wkręcamy papier do maszyny do pisania (ostrożne przekręcanie uszu dziecka),
wygładzamy kartkę papieru i piszemy (gładzenie pleców wewnętrzną stroną dłoni) A…B…C…,kropka, przecinek (pisanie palcem A,B,C, stawianie kropki i przecinka)i…..przesuwamy wałek (przesuwanie pięścią po plecach ( od lewej do prawej strony).
2.,,Bajkopisarz’’- rozmowa z dziećmi na podstawie rymowanki.
Bajkopisarz
Pisarz bardzo lubi ciszę ,
Wtedy dobrze mu się pisze,
Teraz już nie skrobie piórem
Tylko stuka w klawiaturę.
Rodzic zadaje dziecku pytanie : Czym zajmuje się pisarz? W jakiej atmosferze lubi pracować pisarz? Dlaczego? W jaki sposób, czym pisali pisarze dawniej? W jaki sposób, na czym pisarz pisze w obecnych czasach?
BAJKOPISARZ ( dawniej i dziś)
3.Zabawa ruchowa pt ,,Książki’’.
Dziecko zajmują dowolne miejsce na dywanie. Leży na boku. Na hasło ,,książki się otwierają’’, przechodzą do leżenia wznak, wyciągają na boki wyprostowane ręce i nogi. Na hasło ‘’książki się zamykają’’, powracają do pozycji wyjściowej. Leżenie na bokach, nogi podkurczone .,,Książki stoją na regale ‘’przechodzą do stania na baczność.
4.Zamieniamy się w bajkopisarzy.
Opowiem za chwilę początek pewnej historii, a twoje zadanie polega na jej dokończeniu i nadaniu jej tytułu, pamiętaj też, że każda historia powinna mieć początek, rozwinięcie i zakończenie. Masz całkowitą swobodę w jej tworzeniu. Jednak twoja historia powinna zaciekawić…… Rozpoczyna się ona w następujący sposób:
,,Głęboko w studni żyła sobie żaba. Znała ona studnię na pamięć, ponieważ pływała w niej już jako kijanka. Nie znała nic więcej na świecie, tylko kawałek błękitnego nieba nad sobą.
Pewnego dnia nad studnią przeleciał kos. Na jego widok żaba zaczęła się zastanawiać………’’
Powodzenia;)
5.Wykonanie ćwiczeń ogólnorozwojowych z wykorzystaniem piłki.
– ,,Podrzuć-złap’’- dziecko trzyma oburącz piłkę przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Porusza się po pokoju. Na hasło: Stop! zatrzymuje się, podrzuca piłkę do góry i łapie ją.
-,,Koty bawią się piłką’’-dziecko chodzi na czworaka za toczącą się piłką .Popycha piłkę raz jedną, raz drugą ręką. Na hasło: ,,Piłka’’ dziecko robi wyprost i podnosi piłkę w górze.
– ,, Skaczemy tak, jak piłka’’-dziecko odbija mocno piłkę od podłogi i podskakuje obunóż tak długo ,jak długo odbija się piłka.
-,,Na zielonej łące’’- zabawa uspokajająca. Włączamy spokojną muzykę ( najlepiej z odgłosami ptaków, szumem drzew).Dziecko kładzie się na plecach i odpoczywa.