Środa – 1 kwietnia 2020r.

Cele ogólne:Temat:  „W książce znajdziesz wszystko”

Klasyfikowanie przedmiotów według określonej cechy;

– Kształtowanie umiejętności tworzenia zbioru ze względu na wspólną cechę;

– Wyrabianie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne.

 

1.      Zabawy logopedyczne  „Wiatr i balonik”

♦  „Dmuchanie balonów” – nabieramy powietrze nosem, a następnie wypuszczamy je buzią, udając pompowanie balonu.

♦  „Wiatr” – dziecko ma zaciśnięte zęby, naśladuje cichy szmer wiatru jednocześnie

      wypowiadając głoskę szszsz.

♦  „Nadmuchany balon” – dziecko nadyma policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie naciska policzki palcami wskazującymi i wolno wypuszcza powietrze.

♦  „Wiatr w buzi” – dziecko ma zaciśnięte usta. Wypycha policzki w różnych kierunkach końcem języka – naśladując złapany do buzi wiatr, który próbuje się wydostać na zewnątrz.

♦  „Bańki mydlane”. Nabieramy powietrze do ust, wydymając policzki. Następnie palcami dotykamy ich, powodując wypuszczenie powietrza z ust.

2.      „Książki” – Zabawa dydaktyczna – tworzenie zbiorów.

Dziecko umieszcza otrzymane przez Rodzica książki w wyznaczonym miejscu “kącik książek”. Między książkami Rodzic umieszcza piłkę, lub inny przedmiot. Zadaniem dziecka jest  wskazanie, który przedmiot jest inny niż książki. Zastanawiamy się jak można nazwać wszystkie książki razem (pojęcie zbioru).

  1. „Książkowe mole” – zabawa z elementem liczenia.  Siedzimy przy kąciku z książkami. Rodzic recytuje wier­szyk. Po wyrecytowaniu wierszyka zadaniem dziecka jest wzięcie z półki więcej/mniej niż pięciu książek. Zabawa powtarza się, dziecko wspólnie z Rodzicem recytuje wierszyk.

Zachwycamy się książkami,

jesteśmy książkowymi molami.

Gdy poczytać długo masz chęć,

   weź książek więcej/ mniej niż ….pięć, itd.

  1. Wiosenne porządki” – zabawa dydaktyczna doskonaląca umiejętność przeliczania w zakresie 6.
    • Rodzic razem z dzieckiem siedzi w kąciku czy­telniczym. Mówi dziecku, że będziemy robić porządki na półkach z książkami. Prosi, aby dziecko zdjęło z półki trzy dowolne książki, głośno je przeli­czając. Następnie prosi, aby dziecko zdjęło następne 3 książki i głośno je przeliczyło, ile razem książek zdjęto? Dziecko przelicza.
    • Prosimy dziecko, żeby ułożyło książki np. od najmniejszej do największej i odwrotnie. ( Za każdym razem głośno przeliczamy)
    • Prosimy dziecko, żeby ułożyło na półce tyle książek ile ma lat, następnie prosimy żeby dołożyło, odjęło 1. Przeliczamy itd. itp.

 

  1. Zabawy muzyczno-ruchowe:
  • Najpierw skłon – zabawa kształtująca prawidłową postawę ciała

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

  • Mały domek – zabawa ruchowa orientacyjno – porządkowa

https://www.youtube.com/watch?v=0ha3YO44EFE

  • Skaczemy, biegniemy – zabawa bieżna z elementami podskoku

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

  1. Praca domowa 🙂

Zachęcam do wydrukowania i omówienia z dziećmi kart pracy (których z wiadomych względów dzieci nie zdążyły uzupełnić).

https://www.wsip.pl/przedszkole-wsip-online/?fbclid=IwAR1BeMRMBeXUM_HbbtLMnD6Ff97wFlt51kURMoppNH6Ii4fiGT0NVa0W468

Tropiciele – Czterolatek. Cz.2 – Karty pracy 7-9 (wykonujemy kartę ze strony 9)

 

oraz Tropiciele – Czterolatek. Cz.2 – Karty pracy 10-12 (wykonujemy karty ze stron 10 i 11)

 

  1. Utrwalanie piosenki „ Poczytaj mi tato, poczytaj mi mamo”