Czwartek 02.04.2020

Cele:

  • rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak;
  • kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych; rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze;
  • doskonalenie czynności podstawowych: chodu, biegu, skoku, utrzymywania równowagi;

Zajęcia:

  • „Rodzina zwierząt” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka: krowę, świnię, kurę, konia, cielaka, źrebaka, kurczaka, prosiaka. Dzieci oglądają obrazki z dorosłymi zwierzętami i ich dziećmi. Podają ich nazwy i łączą je w pary. Naśladują poruszanie się zwierząt oraz głosy, które wydają.

 

  • „Koniki i przeszkody” – zabawa ruchowa skoczna. Rodzic rozkłada w różnych miejscach pokoju przeszkody (np. szaliki, poduszki). Gra rytmicznie na bębenku, a dziecko-konik biegnie, wysoko unosząc kolana. Gdy napotyka przeszkodę, przeskakuje przez nią, wydając głos: iha, iha, i biegnie dalej

 

  • „Karmimy kurki” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem prawidłowego toru oddychania. Rodzic rozkłada w wyznaczonym miejscu pokoju puste tacki i obok tacki kuleczki papierowe oraz słomkę. Dziecko swobodnie biega przy dźwiękach muzyki. Gdy muzyka ucichnie, na hasło rodzica.: „Ziarenka dla kurek”. Dziecko podbiega do miejsca, gdzie są słomki. Zadaniem dziecka jest przeniesienie papierowych kuleczek za pomocą słomek do pustych tacek. Rodzic pokazuje dziecku, jak wykonać ćwiczenie z jednoczesnym zachowaniem prawidłowego toru oddychania

Przykładowe źródło/ melodia do zabawy:

https://www.youtube.com/watch?v=4cNbggnMMpo

 

  •  „Krowa” – zabawa dla całej rodziny. Dziecko wciela się w rolę krowy. Staje z wyciągniętymi na boki rękami, rozstawia palce u każdej ręki. Pozostałe osoby łapią „krowę” za palce (jeden gracz trzyma jeden palec). Zabawa polega na gonitwie krowy za uczestnikami, ale zanim to nastąpi, uczestnicy pytają krowy: „Jakie krowa daje mleko?”. Uczestnik-krowa wymienia różne kolory. Gdy powie „białe!”, jest to sygnał do ucieczki. Wtedy wszyscy puszczają palce krowy i rozbiegają się. Krowa goni uciekających, a każdy, kogo dotknie, staje nieruchomo w rozkroku.

 

  • „Dziwne rozmowy”- zabawa ruchowo – naśladowcza przy piosence „Dziwne rozmowy” sł. Anna Alexandrowicz, muz. Włodzimierz Zaliński

          Przykładowe, źródło do odtworzenia piosenki :

 https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

 

W chlewiku mieszka świnka                                            
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie, to ona:
„Kwi, kwi, kwi!”                                                                     
Opodal chodzi kaczka,                                                       
co krzywe nóżki ma.                                                                                           
 Ja mówię jej: „Dzień dobry”,
a ona: „Kwa, kwa, kwa.”                                                     
Na drzewie siedzi wrona,                                                  
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: „Jak się miewasz?”,
 to ona: „Kra, kra, kra!”                                                                 
Przed budą trzy szczeniaczki,                                 
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: „Cicho, pieski”,
a one: „Hau, hau, hau!”

 

Źródła ilustracji:

https://pixabay.com/pl/photos/krowa-krajobraz-trawa-dziedzina-2132526/

https://pixabay.com/pl/photos/ciel%C4%99-gospodarstwa-miejsce-834455/

https://pixabay.com/pl/photos/ko%C5%84-jazda-je%C5%BAdziectwo-sprz%C4%99g%C5%82o-3611921/

https://pixabay.com/pl/photos/ssaki-farma-trawnik-pastwisko-3369951/

https://pixabay.com/pl/photos/%C5%9Bwinia-sia%C4%87-wieprzowina-%C5%9Bwi%C5%84-4111895/

https://pixabay.com/pl/photos/prosiaczek-%C5%9Bwinia-m%C5%82ody-noworodk%C3%B3w-3741877/

https://pixabay.com/pl/photos/kura-piskl%C4%99tami-gospodarstwa-ptak-451984/

https://pixabay.com/pl/photos/kurczak-ma%C5%82y-ptak-kurczaka-natura-4249275/

 

no images were found