Temat dnia:”Zwierzęta małe i duże”

Cele:

-Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt dorosłych i młodych: koń-źrebak, krowa-cielak,świnia- prosiak, kura-kurczak.

-Kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych.

-Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

Słuchanie piosenki połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi.

“Wycieczka”
sł. i muz. Katarzyna Kulikowska
Kiedy słonko jasno świeci,
na wycieczkę idą dzieci.
Idę ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury, psy.
Kaczka: kwa, kwa, kwa. (dzieci naśladują głosy kaczki)
Kotek: miau. (dzieci naśladują głos kotka)
Kura: ko, ko, ko. (dzieci naśladują głos kury)
A piesek: hau. (dzieci naśladują głos psa).

 

https://www.youtube.com/watch?v=DK9CBPH86Q4&list=OLAK5uy_kjK904l2tlnNGbSWylTCAMl4fUv0-hsUU&index=9&t=0s

Krowa i cielątko(cielaczek).

     Kaczka i kaczątka (kaczątko).

Koń i źrebiątko.

Kura i kurczątka(kurczątko).

Świnia i prosiątka (prosiątko).

„Na wiejskim podwórku”- zmodyfikowany wiersz S. Kraszewskiego.

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadziła swoje dzieciątko!
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz zrobić mamy?”

Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowa- łaciate cielątko
Koń- brązowe źrebiątko
Świnka- różowe prosiątko
Kurka- pierzaste kurczątko
Kaczka- płetwiaste kaczątko
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Znalazło mamę każde dzieciątko!

Zabawa ruchowa: „Koniki i przeszkody” – zabawa ruchowa skoczna. Rodzic gra rytmicznie na bębenku lub klaszcze, a dziecko-konik biega, wysoko unosząc kolana. Gdy napotykają przeszkodę (np. poduszka), przeskakują przez nią, wydając głos: iha, iha, i biegnie dalej.

Zagadki słuchowe “Jakie to zwierzę?”- proszę odsłuchać poniższy link: https://www.youtube.com/watch?v=yLiRpy71W50 odgłosy zwierząt  dziecko próbuje zgadnąć naturalne głosy zwierząt.

MASAŻYK Z WIERSZYKIEM “KONIK”- czytamy dziecku wierszyk jednocześnie wykonując masaż na plecach dziecka.

Biega źrebaczek po łące

(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące.

Tu rosną stokrotki,maki,
a tu kolorowe bratki

(poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz ,jego mama

(kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka.

(lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.

(skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,

(przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko

(naśladujemy chrapanie)

Słuchanie piosenki po angielsku: https://www.youtube.com/watch?v=zgJle_VO7Gk 

Oglądanie bajki:”Mała czerwona kurka“: https://www.youtube.com/watch?v=JtsLzueCMYo

 

Źródła:

https://www.youtube.com/watch?v=yLiRpy71W50 odgłosy zwierząt