6 kwiecień 2020 poniedziałek

W tym tygodniu rozmawiamy o zbliżającej się Wielkanocy!

TEMAT KOMPLEKSOWY:
WIELKANOC

TEMAT DNIA:
WIELKANOC

CELE :
-zapoznanie z charakterystycznymi elementami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi
-wdrażanie do uważnego słuchania utworu
-rozwijanie umiejętności odwzorowywania układu elementów
-ćwiczenie sprawności manualnej

1. Pokazujemy dziecku obrazki związane z Wielkanocą
-palmę, święconkę, pisankę, kurczaczka

 

Uświadamiamy dziecku,że to są rzeczy związane z Wielkanocą.
2. Czytamy utwór A. Galicy ,, Pisankowa bajeczka”

Zajrzały wróbelki do kurnika i zobaczyły, że kura zniosła cztery jajka.
– Ko-ko-ko – zagdakała. – Leżcie tu cichutko.
I poszła szukać ziarenek na podwórku. Ale jajka myślały, że są mądrzejsze od kury. Turlały się i postukiwały skorupkami, aż usłyszał je kot.
– Mrau – powiedział. – Będzie z was pyszna jajecznica.
– Nie, nie! – Trzęsły się ze strachu jajka. – Nie chcemy na patelnię!
– Uciekajcie – ćwierkały wróbelki. – Schowajcie się przed kotem.
– Nie dam się usmażyć! – zawołało pierwsze jajko i poturlało się przed siebie. Po chwili wróciło i zaśpiewało wesoło:
Jestem czerwone w czarne kropeczki, nikt nie zrobi jajecznicy z takiej biedroneczki.
– Co ci się stało? – pytały pozostałe jajka.
– Pomalował mnie pędzelek kolorową farbą i już nie jestem zwykłym jajkiem, tylko wielkanocną pisanką. Drugie jajko też poturlało się do pędzelka i rzekło grubym głosem:
To nie jajko, tylko tygrys, nie rusz mnie, bo będę gryzł. Teraz wyglądało jak pisankowy tygrys w żółto-czarne paski.
– Brawo! – ćwierkały wróbelki.
– I ja też, i ja też! – wołało trzecie.
Trzecie jajko wróciło całe zieloniutkie i pisnęło:
– Jestem żabką, każdy to wie. Czy ktoś zieloną żabkę zje? Nie!
Trzy pisanki były bardzo zadowolone. Czwarte jajko zbladło ze strachu.
– Pospiesz się! – ćwierkały wróbelki. – Kot idzie.
– Tylko jedno jajko? – mruczał kot. – Ugotuję cię na twardo.
Jajko ze strachu trzęsło się tak, że skorupka zaczęła mu pękać.
– Ojej, ratunku! – wołały przerażone wróbelki. – Teraz na pewno kot cię zje.
– Trach-trach-trach! – skorupka pękła na małe kawałki i… wyszedł z niej żółty kurczaczek.
Zamrugał czarnymi oczkami i zapiszczał:
– Wielkanocna bajka, wyklułem się z jajka!
A wróbelki zaćwierkały, że „w świątecznym koszyku jest pisanek bez liku”.

3. Uświadamiamy dziecku co to znaczy bez liku-dużo
Pytamy:
-Co zobaczyły wróbelki w kurniku?
-Ile jajek zniosła kura?
-Co powiedział kot, kiedy usłyszał jajka?
-W co zamieniły się jajka ,żeby nie trafić na patelnię?
-Co stało się z ostatnim jajkiem?
4.Następnie dziecko wykonuje karty pracy 16-17 kary pracy WSiP cz.2
.https://www.wsip.pl/przedszkole-wsip-online/
5. Zabawa ruchowa ,,Zajączek”-dziecko biega lub skacze po pokoju lub podwórku udając zajączka. Na hasło zajączek śpi kuca lub zwija się w kłębuszek.
6.Kartka wielkanocna-wycinamy podany obrazek lub dowolną ilustrację związaną z Wielkanocą i przecinamy ją na 4 części. Następnie dziecko składa obrazek i nakleja na kartkę .( Można pociąć obrazek na skos by utrudnić zadanie)

7. Słuchamy piosenki ,,Święta tuż ,tuż”
https://www.bing.com/videos/search?q=piosenka+wielkanocna+s%c4%85+takie+%c5%9bwi%c4%99ta+tekst&&view=detail&mid=22A0D54543E6F4CDB78B22A0D54543E6F4CDB78B&&FORM=VDRVRV