07.04.2020 r.
TEMAT DNIA: CO WŁOŻYMY DO KOSZYCZKA
CELE ZAJĘĆ: wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych; rozwijanie sprawności fizycznej dzieci; usprawnianie umiejętności przeliczania i klasyfikowania.
„Jajka” – praca z KP2.22.
Rodzic przypomina dziecku, że ptaki znoszą jaja różnej wielkości. Dziecko wymienia ptaki, które znoszą jaja większe od kurzych, i te, które znoszą mniejsze jaja. Następnie dziecko wykonuje KP2.22. Omawia ilustracje i wyszukuje jaja różnych ptaków.
„Liczymy kolorowe jajka”- doskonalenie umiejętności przeliczania. Dziecko dzieli wykonane wczoraj jajka na kilka zbiorów – ze względu na kolor. Przelicza zbiory, mówi, w którym z nich jest najmniej jajek, w którym – najwięcej, a w których – po tyle samo.
Zestaw ćwiczeń ruchowych.
– „Skaczące żabki” – dziecko ustawia się na wyznaczonej linii i skacze do końca pokoju, naśladując żabkę. Po drodze, na hasło rodzica: hop, wykonuje pełny obrót dookoła własnej osi.
– „Jajko na łyżce” – dzieci ustawia się naprzeciw rodzica, trzyma w rękach dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajo. Jego zadaniem jest przejść do opiekuna naprzeciwko w taki sposób, aby nie zrzucić jajka z łyżki.
– „W koszyku” – rodzic rzuca piłkę do dziecka, wymieniając przy tym nazwy różnych produktów spożywczych. Jeśli dany produkt jest w koszyku, dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do, a jeśli produktu tam nie ma to dziecko nie łapie piłki.
„Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci, rozmowy z rodzicem oraz KP2.23
Rodzic mówi: W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów. Pokazuje ilustracje przedstawiającą święconkę lub przygotowuje koszyczek z którego wyjmuje kolejno i pokazuje: malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia) – kraszanki (pomalowane na jeden kolor) i pisanki (ozdabiane różnymi wzorami i kolorami), chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność), sól (chroni przed zepsuciem i złem), chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność), kiełbasa (zapewnia zdrowie), wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku), baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa). Po wykonuje ćwiczenie KP2.23, które jest podsumowaniem zajęć. Zamiast naklejać naklejki rysują.
Źródła zdjęć:
https://pixabay.com/pl/photos/s%C3%B3l-charakter-je%C5%9B%C4%87-%C5%BCywno%C5%9B%C4%87-91539/
https://pixabay.com/pl/photos/chleb-chleb-farmera-chrupi%C4%85ce-1281053/
https://pixabay.com/pl/photos/wielkanoc-jaja-pisanki-tradycja-4984863/
https://pixabay.com/pl/photos/wielkanoc-jajko-pisanki-3123834/
https://pixabay.com/pl/photos/wielkanoc-koszyczek-tradycja-1328641/
https://pixabay.com/pl/photos/frytki-na-grilla-kie%C5%82basa-musztarda-4267759/
https://pixabay.com/pl/photos/baba-wielkanocna-wielkanoc-%C5%9Bwi%C4%99ta-704860/
https://pixabay.com/pl/photos/pisanki-baranek-bazie-4126061/
no images were found