Data: 06.04.2020r

Temat kompleksowy: Czekamy na Święta Wielkanocne.

Temat dnia: ,,Koszyczek wielkanocny’’

Cel ogólny:

Kultywowanie tradycji „przygotowanie koszyka do poświęcenia”.
Wzbogacanie wiedzy odnoście Świąt Wielkanocnych.
Kształtowanie wartości estetycznych, podczas układania produktów w koszyku.                                                    Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci.                                                                                                                  Doskonalenie umiejętności matematycznych.                                                                                                  

1.,,Wielkanocny koszyczek’’- ćwiczenie z zakresu profilaktyki logopedycznej w oparciu o tekst P.Siewiera-Kozłowskiej. Usprawnianie ruchomych narządów artykulacyjnych.

Wielkanocny Koszyczek

Wiklinowy koszyk, w nim serwetka biała, w sobotni poranek mama szykowała  ( język na chwilę zamieniamy w koszyk: unosimy boki i przód języka do góry).W koszyku baranek z cukrowym futerkiem, macha chorągiewką i beczy przepięknie ( cichym głosem udajemy baranka : beee, bee,bee).Obok dwie pisanki ( wypychamy językiem policzki z jednej i z drugiej strony),jedna ma kropeczki (czubkiem języka rysujemy kropki na podniebieniu), druga opleciona czerwoną wstążeczką ( czubkiem języka rysujemy wstążkę wokół warg).Jest też mała babka z wierzchu lukrowana ( szeroki język, niczym lukier, zakrywa górną wargę),którą mama piekła od samego rana. Przy babce-mazurek przez mamę zrobiony i żółtym kurczaczkiem zręcznie ozdobiony .Kurczaczek ,choć z cukru, cicho popiskuje ( popiskujemy jak kurczaczek:pi,pi,pi),bo koszyk jest mały i miejsca brakuje…..( zamieniamy język w koszyk).Jest tam jeszcze chlebek i różne przyprawy. Kawałek kiełbaski, zając z czekolady. Jest pasztet i serek, jest tez ćwikła z chrzanem! Oj ,wszystko to zjemy w świąteczny poranek!.

2.,,Symbole wielkanocne’’- rozmowa z dziećmi, zgromadzenie i omówienie symboli związanych z Wielkanocą. Rodzic przygotowuje koszyk w którym znajdują się : jajka, baranek ,zajączek, bukszpan, babka wielkanocna, kiełbasa i wędliny, sól, chleb . Dziecko po kolei wyjmuje z koszyka te rzeczy, a rodzic tłumaczy ich znaczenie:

KOSZYCZEK WIELKANOCNY- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w13.jpg

JAJKA- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w5.jpg

BARANEK- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w2-1.jpg

ZAJĄCZEK –http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w12.jpg

BUKSZZPAN- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w1.jpg

BABKA WIELKANOCNA – http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w9.jpg

KIEŁBASA I WĘDLINY – http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w3.jpg

SÓL- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w7.jpg

CHLEB- http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w4.jpg

3.Zabawa ,,Zajączek szuka norki’’- zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko siedzi w siadzie podpartym w małej norce ( może być hulahop lub sznurek- na leży zrobić kształt koła).Na hasło: Zajączek na spacer! Dziecko porusza się na czworakach, skokiem zajęczy. Gdy rodzic klaśnie w dłonie zajączek wraca do norki.

4.,,Wielki gwar w kurniku’’- zabawa matematyczna. Do zabawy sylwety w celu manipulowania nimi, dokładania, odkładania i rozwiązywania zadań.

W kurniku mieszka siedem kur i jeden kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?

Kwoka ma trzy kurczątka żółte i pięć kurcząt białych. Ile kwoka ma razem pisklaków?

W kurniku było osiem kur. Nagle wpadł do kurnika lis. Z kurnika wybiegło pięć kur. Ile kur zostało w kurniku?

Ala pomalowała dwa jajka na kolor brązowy i trzy na kolor żółty.Ile jajek pomalowała?

 

5.Wykonaj karty pracy

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-3.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpg

 

6.,,Sianie rzeżuchy’’ –działanie dzieci. Sianie rzeżuchy na pokrywce słoika, pokrytej wilgotną watą- próby równomiernego zapełniania całej powierzchni ziarnami. Wdrażanie do cierpliwości i skupienia uwagi podczas brania w palce małych ziarenek. Niech dzieci pomagają w pielęgnowaniu i podlewaniu rzeżuchy!