Data: 22.04.2020

Temat dnia: Widzimy, słyszymy, wąchamy.

Cele ogólne:

  • umuzykalnienie dzieci;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie zdolności manualnych
  1. Ćwiczenie poranne.

Zabawa Obserwujemy przyrodę.

Dzieci leżą przodem na podłodze. Naśladują:

-przyglądanie się zwierzętom przez lornetkę,

dlatego co chwilę unoszą łokcie nad podłogę, trzymając dłonie przy oczach.

-obserwowanie owadów przez lupę

Dzieci co kilka kroków kucają, naśladując patrzenie przez lupę

-podglądanie zwierząt na łące

Dzieci  naśladują „skradanie się” chodząc na palcach i zatrzymanie się w bezruchu.

 

  1. Słuchanie piosenki Nasze uszy słyszą świat (sł. Dorota Gellner, muz. K. Kwiatkowska).

https://www.youtube.com/watch?v=NCvIZ9rIkeg

  1. Każdy z nas ma dwoje oczu,

które widzą wszystko,

widzą wszystko.

Błękit nieba, biały domek,

zieleń traw i listków,

traw i listków

Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,

dzwonki deszczu, granie drzew,

a nad stawem chóry żab –

nasze uszy słyszą świat!

  1. Każdy z nas ma jeden nosek

do wąchania kwiatków,

do wąchania.

Czasem także do kichania,

lecz na szczęście rzadko,

do kichania.

 

  • Rozmowa na temat piosenki.

Z ilu zwrotek składa się piosenka?

Czy ma refren?

Co robią oczy? Co robią uszy?

Do czego służy nos?

 

  • Zabawa przy piosence.

Podczas pierwszej zwrotki dzieci spacerują po pokoju przyglądając się domkowi, niebu, trawie…

Podczas refrenu zatrzymują się i wspólnie z rodzicem wyklaskują rytm piosenki. Podczas drugiej zwrotki dzieci spacerują po pokoju, wąchając kwiatki, a potem kichając.

  • Zabawa Kwiat.

Rodzic układa ze skakanek na podłodze kształt kwiatu. Przymocowuje skakanki do

podłogi taśmą klejącą. Dzieci chodzą po skakankach, mówiąc rymowankę:

Kwiaty – piękne i pachnące –

zobaczysz na każdej łące.

 

  • Zabawa Podchodzimy do zwierzątka.

Dzieci stoją na środku pokoju – zwierzątko – z zasłoniętymi oczami. Na dany przez rodzica

znak rodzeństwo lub rodzic chcą podejść do zwierzątka.

Gdy dziecko – zwierzątko – usłyszy odgłos kroków i wskaże kierunek, z którego dochodzi

odgłos, podchodzący musi się cofnąć. Wygrywa ta osoba, która nieusłyszana podejdzie do

zwierzątka i dotknie go ręką.

 

  • Wykonanie papierowego kwiatka.

-Oklejanie rolki po papierze toaletowym zielonym papierem (o wymiarach: 16 na 10 cm).

– Rodzic rysuje szablon  kielicha kwiatka na kolorowym papierze i dziecko wycina

go nożyczkami.

-Postawienie rolki po papierze toaletowym pośrodku kwiatka i obrysowanie jej ołówkiem. Następnie wycięcie powstałego w środku kółka i nałożenie papierowego kwiatka na rolkę.

-Zgniecenie kawałka bibuły w innym kolorze w dużą kulkę i umieszczenie jej w otworze.

 

  1. Zabawa Dokończ zdanie.

Rodzic wypowiada początek zdania, a dzieci za każdym razem próbują podać jego inne

zakończenie. Np.:

Dbać o przyrodę to znaczy… (nie zrywać roślin).

Dbać o przyrodę to znaczy… (nie deptać trawników).

Dbać o przyrodę to znaczy… (oszczędzać wodę). Itd.

  • Czytanie literatury dziecięcej. Proponujemy czytanie ciekawostek dotyczących zmysłów.