Data: 22.04.2020
Temat dnia: Widzimy, słyszymy, wąchamy.
Cele ogólne:
- umuzykalnienie dzieci;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania
- rozwijanie zdolności manualnych
- Ćwiczenie poranne.
Zabawa Obserwujemy przyrodę.
Dzieci leżą przodem na podłodze. Naśladują:
-przyglądanie się zwierzętom przez lornetkę,
dlatego co chwilę unoszą łokcie nad podłogę, trzymając dłonie przy oczach.
-obserwowanie owadów przez lupę
Dzieci co kilka kroków kucają, naśladując patrzenie przez lupę
-podglądanie zwierząt na łące
Dzieci naśladują „skradanie się” chodząc na palcach i zatrzymanie się w bezruchu.
- Słuchanie piosenki Nasze uszy słyszą świat (sł. Dorota Gellner, muz. K. Kwiatkowska).
https://www.youtube.com/watch?v=NCvIZ9rIkeg
- Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko,
widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków,
traw i listków
Ref.: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew,
a nad stawem chóry żab –
nasze uszy słyszą świat!
- Każdy z nas ma jeden nosek
do wąchania kwiatków,
do wąchania.
Czasem także do kichania,
lecz na szczęście rzadko,
do kichania.
- Rozmowa na temat piosenki.
Z ilu zwrotek składa się piosenka?
Czy ma refren?
Co robią oczy? Co robią uszy?
Do czego służy nos?
- Zabawa przy piosence.
Podczas pierwszej zwrotki dzieci spacerują po pokoju przyglądając się domkowi, niebu, trawie…
Podczas refrenu zatrzymują się i wspólnie z rodzicem wyklaskują rytm piosenki. Podczas drugiej zwrotki dzieci spacerują po pokoju, wąchając kwiatki, a potem kichając.
- Zabawa Kwiat.
Rodzic układa ze skakanek na podłodze kształt kwiatu. Przymocowuje skakanki do
podłogi taśmą klejącą. Dzieci chodzą po skakankach, mówiąc rymowankę:
Kwiaty – piękne i pachnące –
zobaczysz na każdej łące.
- Zabawa Podchodzimy do zwierzątka.
Dzieci stoją na środku pokoju – zwierzątko – z zasłoniętymi oczami. Na dany przez rodzica
znak rodzeństwo lub rodzic chcą podejść do zwierzątka.
Gdy dziecko – zwierzątko – usłyszy odgłos kroków i wskaże kierunek, z którego dochodzi
odgłos, podchodzący musi się cofnąć. Wygrywa ta osoba, która nieusłyszana podejdzie do
zwierzątka i dotknie go ręką.
- Wykonanie papierowego kwiatka.
-Oklejanie rolki po papierze toaletowym zielonym papierem (o wymiarach: 16 na 10 cm).
– Rodzic rysuje szablon kielicha kwiatka na kolorowym papierze i dziecko wycina
go nożyczkami.
-Postawienie rolki po papierze toaletowym pośrodku kwiatka i obrysowanie jej ołówkiem. Następnie wycięcie powstałego w środku kółka i nałożenie papierowego kwiatka na rolkę.
-Zgniecenie kawałka bibuły w innym kolorze w dużą kulkę i umieszczenie jej w otworze.
- Zabawa Dokończ zdanie.
Rodzic wypowiada początek zdania, a dzieci za każdym razem próbują podać jego inne
zakończenie. Np.:
Dbać o przyrodę to znaczy… (nie zrywać roślin).
Dbać o przyrodę to znaczy… (nie deptać trawników).
Dbać o przyrodę to znaczy… (oszczędzać wodę). Itd.
- Czytanie literatury dziecięcej. Proponujemy czytanie ciekawostek dotyczących zmysłów.