Temat: Jak powstaje książka?
Cel:
– Rozwijanie zainteresowania książką i czytaniem
– Zapoznanie z nazwami zawodów związanych z procesem powstawania książki
– Zapoznanie z kolejnymi działaniami człowieka prowadzącymi do powstania książki
1. Wprowadzenie w tematykę- Zanim książka trafi do biblioteki, do księgarni
Wspólne opowiadanie treści kolejnych obrazków w jaki sposób powstaje książka i kto przyczynia się do jej powstania:
– autor pisze książkę,
– ilustrator wykonuje obrazki do książki,
– drukarz przygotowuje książkę do druku,
– maszyny drukują książkę itd.
– gdzie można kupić, a gdzie wypożyczyć książkę?
– jak należy obchodzić się z książką?
2. Jak powstaje książka
https://www.szkolneblogi.pl/blogi/zsp-zarnowiec-sko/jak-powstaje-ksiazka/
- Jak powstaje książka? – film stworzony na warsztatach animacji w księgarni Dwie Siostry
https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q
4. Jak powstaje książka?
https://pl.pinterest.com/pin/176695985364453218/
5.Jak powstaje książka?
https://pl.pinterest.com/pin/746049494501796614/
6. Jak powstaje książka – prezentacja multimedialna
https://www.flipsnack.com/magfiam/jak-powstaje-ksiazka-prezentacja-tryb-zgodnosci.html
7. ,,Książki na półce”- zabawa dydaktyczna
Rodzic przygotowuje książki i kilka półek. Poleca dziecku/dzieciom:
– Połóżcie na półce 5 książek.
– Dołóżcie jeszcze 4 książki.
– Ile jest książek na półce?
– Weźcie z pudełka tyle klocków, ile książek jest na półce.
Rodzic powtarza schemat tyle razy, ile naszykował półek. Za każdym razem dzieci dokonują przeliczeń w zakresie 9. Dzieci układają pozostałe książki w kąciku po 9 na każdej półce, przeliczają je.
8. Praca z K4., 3- wprowadzenie liczebnika głównego i porządkowego 9.
Dolepianie książek na półkach, kolorowanie misiów.
Zadanie dodatkowe- ozdabianie cyfry, łączenie kostek domina ze zbiorami- zgodnie z liczbą elementów.