Data: 23.06.2020
Temat: Wakacyjne rady
Cele:
• rozwijanie sprawności manualnej;
• uświadamianie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów

1. Ćwiczenie poranne
Ćwiczenia nóg. Dzieci dobierają się parami z rodzicem lub rodzeństwem i podają sobie ręce. Jedno z nich przysiada, drugie stoi. Pary poruszają się w różnych kierunkach. Potem następuje zmiana ról: dziecko, które szło w przysiadzie, porusza się w pozycji wyprostnej i odwrotnie.
2.
• Wakacyjne rady – rozmowa na temat właściwego postępowania podczas wakacyjnego odpoczynku. Rozmowa na temat zagrożeń czyhających na dzieci podczas wakacji. − Czy lubicie przebywać nad morzem?
− Na co powinniście tam uważać? (Parzące ameby, nie wchodzić do wody samemu, nie oddalać się od rodziców, nosić nakrycie głowy w słoneczne dni…).
− Na co powinniście uważać w górach? (Mieć odpowiednie obuwie, nie oddalać się od rodziców, mieć nakrycie głowy w słoneczne dni…).
− Na co powinniście uważać w lesie? (Nie zrywać i nie jeść nieznanych roślin, grzybów, nie hałasować, nie łamać gałęzi drzew i krzewów, nie oddalać się od rodziców…).
• Zabawa orientacyjno-porządkowa Wakacyjne wędrówki. Dzieci swobodnie poruszają się po pokoju . Kiedy usłyszą dźwięk trójkąta, naśladują pływanie w morzu; dźwięk bębenka stanowi sygnał do naśladowania górskiej wspinaczki, a dźwięk grzechotki – do naśladowania zbierania jagód.
• Zabawa „Dlaczego?”. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i zadaje pytania:
-Dlaczego podczas burzy nie można chować się pod wysokie drzewa?
-Dlaczego należy osłaniać głowę przed słońcem?
-Dlaczego wolno się kąpać tylko w obecności osób dorosłych?
-Dlaczego nie wolno zbierać grzybów, których się nie zna?
-Dlaczego należy unikać kontaktów z wężem lub żmiją?
-Dlaczego nie wolno się bawić nieznanymi przedmiotami?
• Praca plastyczna „Kapelusz przeciwsłoneczny”. Prosimy rodziców o wydrukowanie (dla dziewczynek- kapelusz, dla chłopców -czapka z daszkiem). Wypełnianie konturu kawałkami kolorowego papieru. Zwracanie uwagi na dokładne i estetyczne wykonanie pracy.

3.
• Ekspresja słowna- kończenie zdania: Lubię wakacje, bo…Wymyślanie przez dzieci jak największej ilości zdań.
• Zabawa twórcza, uspokajająca – Chciałbym (chciałabym) być motylem. Rodzic rozkłada na trawniku kolorowe krążki symbolizujące kwiaty. Dzieci siadają na krążkach – kwiatach – i zamykają oczy. Rodzic opowiada: Jesteście motylami. Siedzicie na pięknym kwiatku i, tak jak inne motyle, odpoczywacie po długim locie. Ciepły, delikatny wiaterek głaszcze wasze ciała. (Rodzic podchodzi między dziećmi i delikatnie muska je szyfonową chustką). Słońce ogrzewa wasze skrzydełka. Siedzicie sobie cicho i wsłuchujecie się w miły szum wiatru. (Rodzic milczy przez chwilę). Wiatr żegna się z wami i powoli milknie. ( Rodzic znowu dotyka chustką dzieci). Wy spokojnie siedzicie i myślicie o nim. Powoli otwieracie oczy. Słyszycie muzykę, która zaprasza was do tańca. (Dzieci tańczą przy nagraniu spokojnej melodii). Muzyka milknie, a wy powoli siadacie na swoich kwiatkach. (Dzieci siadają na krążkach). Za pomocą papierowego piórka rodzic zamienia z powrotem motyle w dzieci, które dzielą się swoimi wrażeniami