Temat: Co zabierzemy na wakacje ?
CELE:
Rozwijanie umiejętności tworzenia pojęcia na podstawie definicji
– Rozwijanie logicznego myślenia
– Kształtowanie umiejętności odejmowania w pamięci
– Usprawnianie zwinności i szybkości dzieci

1. ,,Zrób tyle, ile pokazuję”- zabawa z elementami liczenia.
Rodzic/ Opiekun ma przygotowane kartoniki z kropkami 1- 9. Dziecko porusza się po pomieszczeniu zgodnie z rytmem muzyki dowolnej. Gdy muzyka milknie, Opiekun pokazuje kartonik i prosi dziecko, aby zrobiło tyle pajacyków (przysiadów, podskoków), ile jest kropek na wybranym kartoniku.

2. ,,Co zabieramy na wakacje?”- rozwiązywanie zagadek
(Arkadiusz Maćkowiak: plecak, żaglówka; Tomasz Jabłoński: kalosze, kompas, namiot).
Dzieci mają przygotowane fasolki lub inne liczmany. Opiekun recytuje tekst zagadki. Dziecko próbuje odgadnąć jeśli potrzebuje dodatkowych podpowiedzi Opiekun pomaga.
Następnie dzieci/ dziecko dzielą dany wyraz na sylaby, wyróżniają pierwszą i ostatnią głoskę, wymieniają kolejne głoski z jednoczesnym układaniem fasolek.

Każdy uczeń go posiada,
Zeszyty do niego wkłada.
Także w górach albo w lesie
Na swych plecach z chęcią niesie.   (plecak)

Pokonuje morskie fale,
Silnik niepotrzebny wcale.
Łódka z żaglem jest to taka.
Bardzo piękna. Zgadnij, jaka?   (żaglówka)

To są buty specjalne, na specjalne drogi.
Na jesienne deszczyki, na wiosenne roztopy.
Nie są to trzewiki, nie są to bambosze.
To są niezawodne, gumowe…   (kalosze)

Choć ma igłę- nie szyje,
Choć ma szybkę- nie szybuje.
Choć ma wskazówki- nie godzinę,
Lecz drogę wskazuje.   (kompas)

Domek z materiału. Łatwo go zbudować.
Trochę linek, śledzi. Już można się chować.   (namiot)

3. ,,Do basenu”- zabawa bieżna
Dziecko/ Dzieci otrzymują krążki. Każde dziecko staje obok krążka- to jest jego basen. Na sygnał umówiony dzieci odchodzą od krążków i zaczynają biegać ostrożnie pomiędzy nimi.
Na hasło: Do basenu! każde dziecko wchodzi do swojego krążka.

4. ,,Co włożę do plecaka”- zabawa dydaktyczna
Rodzic/ Opiekun na środku stołu/ podłogi  układa obrazki, na których są różne przedmioty
(po 8 jednego rodzaju), np. namiot, latarka, koło do pływania, okulary do pływania, wiaderko, łopatka, koc itp. Dzieci podają nazwy przedmiotów na obrazkach i liczą je. Dziecko staje odwrócone do Rodzica/ Opiekuna plecami. W tym czasie Opiekun/Rodzic bierze kilka obrazków lub przedmiotów chowa do woreczka. Dziecko odwraca się i próbuje odpowiedzieć na pytania, które zadaje prowadzący: Co… włożył/ włożyła do plecaka?
Dziecko stara się podać nazwy przedmiotów, których brakuje, oraz określić ich liczbę. Po odgadnięciu dziecko wkłada przedmioty do woreczka. Wybierane są inne przedmioty/ obrazki i zabawa toczy się dalej.

5. ,,Rzuć i złap”- zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania.
Dziecko trzyma w rękach papierowe kule z gazet lub woreczki. Na sygnał Rodzica/Opiekuna podrzucają je wysoko i starają się złapać. Dla utrudnienia dzieci mogą wyrzucać kule/ woreczki zza pleców i łapać z przodu.

6. Praca z KP4., 30- przeliczanie elementów określonej kategorii.
Zadanie dodatkowe: rysowanie znaków zgodnie ze wzorem.

7. ,,Letnia kolorowanka”- praca plastyczna z Wyprawki.
Dzieci kolorują dowolnie wakacyjny obrazek.