Grupa wiekowa 4 – latki
Temat tygodniowy: Wielkanoc
Temat dnia: Poranek wielkanocny
Środa 31.03.2021r.
- Zabawa przy fragmencie muzyki poważnej – Kurczątka i kury (przy nagraniu utworu M. Musorgskiego Taniec kurcząt w skorupkach).
Nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy. Pierwsza to kury, które poruszają się przy muzyce, kołysząc się na boki i mówiąc: Ko, ko, ko… Za nimi drobnymi kroczkami biegną dzieci z drugiej grupy – kurczaczki, wołając: Pi, pi, pi… W pewnej chwili kury zatrzymują się, nasłuchują, machają rękami – skrzydłami. Zbliża się niebezpieczeństwo – kurczątka przykucają za kurami i tulą się do siebie. Kiedy muzyka się powtarza, ptaki ponownie spacerują
https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84
- Słuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=8jbUOi50B8Y
- Rozmowa na temat piosenki.
− Kiedy baranek dzwoni dzwonkiem?
− Co zrobiły wielkanocne bazie – kotki?
− Gdzie podskakuje kurczątko z zającem?
- Zabawa przy piosence.
I zwrotka
Dziecko – baranek – chodzi na czworakach po sali, naśladując zgodnie z tekstem głos dzwoniącego dzwoneczka: dzyń, dzyń, dzyń.
Refren
Dziecko stoi i wraz z rodzicem rytmicznie klaszcze.
II zwrotka
Dziecko dobierają się w pary i tańczą w kółeczkach. Od słowa Hop – podskakują w parach, obunóż, w miejscu
Od nauczyciela wspomagającego:
– Proszę o indywidualne dostosowanie głośności nagrania dla dziecka. Po włączeniu muzyki upewniamy się czy dziecko na pewno dobrze słyszy dźwięk lub czy nie jest za głośno;
-Proszę wyjaśniać niezrozumiałe dziecku sformułowania;
– Proszę zwracać uwagę na to, aby dziecko w miarę możliwości wypowiadało się pełnymi zdaniami;
– Jeżeli dziecko ma problem z odpowiedzią na pytanie, proszę puścić piosenkę po raz kolejny i zatrzymywać nagranie w kilku miejscach, omawiając przy tym wysłuchany fragment.
Miłej zabawy J