Grupa wiekowa 4 – latki

 

Temat tygodniowy: Wielkanoc

Temat dnia: Poranek wielkanocny

 

Środa 31.03.2021r.

 

  1. Zabawa przy fragmencie muzyki poważnej – Kurczątka i kury (przy nagraniu utworu M. Musorgskiego Taniec kurcząt w skorupkach).

Nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy. Pierwsza to kury, które poruszają się przy muzyce, kołysząc się na boki i mówiąc: Ko, ko, ko… Za nimi drobnymi kroczkami biegną dzieci z drugiej grupy – kurczaczki, wołając: Pi, pi, pi… W pewnej chwili kury zatrzymują się, nasłuchują, machają rękami – skrzydłami. Zbliża się niebezpieczeństwo – kurczątka przykucają za kurami i tulą się do siebie. Kiedy muzyka się powtarza, ptaki ponownie spacerują

 

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84

 

  1. Słuchanie piosenki

 

https://www.youtube.com/watch?v=8jbUOi50B8Y

 

  1. Rozmowa na temat piosenki.

 − Kiedy baranek dzwoni dzwonkiem?

 − Co zrobiły wielkanocne bazie – kotki?

− Gdzie podskakuje kurczątko z zającem?

 

  1. Zabawa przy piosence.

 I zwrotka

 Dziecko – baranek – chodzi na czworakach po sali, naśladując zgodnie z tekstem głos dzwoniącego dzwoneczka: dzyń, dzyń, dzyń.

Refren

Dziecko stoi i wraz z rodzicem rytmicznie klaszcze.

 II zwrotka

Dziecko dobierają się w pary i tańczą w kółeczkach. Od słowa Hop – podskakują w parach, obunóż, w miejscu

 

Od nauczyciela wspomagającego:

– Proszę o indywidualne dostosowanie głośności nagrania dla dziecka. Po włączeniu muzyki upewniamy się czy dziecko na pewno dobrze słyszy dźwięk lub czy nie jest za głośno;

-Proszę wyjaśniać niezrozumiałe dziecku sformułowania;

– Proszę zwracać uwagę na to, aby dziecko w miarę możliwości wypowiadało się pełnymi zdaniami;

– Jeżeli dziecko ma problem z odpowiedzią na pytanie, proszę puścić piosenkę po raz kolejny i zatrzymywać nagranie w kilku miejscach, omawiając przy tym wysłuchany fragment.

Miłej zabawy J