Środa 7 kwietnia 2021

TEMAT KOMPLEKSOWY: WIELKANOC

TEMAT DNIA: ZAJĄC Z CZEKOLADY

CELE:

-poznanie historii czekolady

-rozwijanie poczucia rytmu

-nauka piosenki

  1. Gimnastyka poranna

https://www.bing.com/videos/search?q=gimnastyka+dla+smyka&refig=1ae3dbec074743a5af8415f3eee7c042&sp=1&qs=AS&pq=gimnastyka+dla+smyka&sc=5-20&cvid=1ae3dbec074743a5af8415f3eee7c042&ru=%2fsearch%3fq%3

  1. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.

Zajączki Małgorzata Barańska Pięć zajączków małych kica na polanie(Dziecko trzyma otwartą dłoń pionowo i porusza wszystkimi palcami). Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie? (Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk pierwszego zajączka, pozostałe cztery palce trzyma wyprostowane). Pięć zajączków małych kica na polanie. (Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?( Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk i palec wskazujący pozostałe trzy palce trzyma wyprostowane). Pięć zajączków małych kica na polanie. (Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie? (Palcami drugiej dłoni zamyka i przytrzymuje kciuk, palec wskazujący i środkowy, pozostałe palce trzyma wyprostowane). Pięć zajączków małych kica na polanie.( Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie? (Zamyka w dłoni cztery palce. Pięć zajączków małych kica na polanie. Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie? (Zamyka i przytrzymuje dłonią wszystkie palce). Pięć zajączków małych już do mamy kica. (Ponownie porusza wszystkimi palcami dłoni wyprostowanej). Kocha je ogromnie mama zajęczyca. (Zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi

3.Nauka piosenki ,,Czekolada”. Dziecko próbuje wyklaskiwać rytm.

(802) CZEKOLADA – Śpiewanki.tv – Piosenki dla dzieci – YouTube

  1. Krótka historia czekolady-rozmowa kierowanaPokazujemy dziecku tabliczki czekolady: mlecznej, gorzkiej i białej. Zwracamy uwagę na różne kolory czekolady.  Wyjaśniamy dziecku, że kolor czekolady zależy od ilości kakao użytego do jej wyprodukowania. Następnie  opowiadamy dziecku z czego robi się czekoladę, pokazujemy ilustracje przedstawiające drzewo kakaowe i jego nasiona. Wyjaśniamy, że największe uprawy drzewa kakaowego są obecnie w Afryce. Kakao robi się z nasion znajdujących się w owocu tego drzewa – strąku kakaowca. Nasiona po wyjęciu z owocu są białe, dopiero później robią się brązowe, m.in. na skutek palenia.  Zwracamy też uwagę  na to, że biała czekolada jest nietypowa, ponieważ nie zawiera kakao.
    1. „Smaki czekolady” – zabawa sensoryczna. Dziecko degustuje po małej kosteczce czekolady różnego rodzaju: mlecznej, białej i gorzkiej, próbując odgadnąć rodzaj (nazwę) smakołyku, który spróbowało.. 6.   6. ,,Wyścig zajączków’’-zabawa ruchowa z elementem skoku. Rodzic wyznacza linie mety i startu w dwóch różnych końcach pokoju. Dziecko ustawia się na linii startu. Na sygnał rodzica dziecko skacze obunóż do linii mety. Zabawę powtarzamy kilka razy.

    7.Zajączek karta pracy -pomaluj zajączka wg wzoru

    Trójkąt żółty, kwadrat -zielony

    Krzyżyk różowy kółko -szary